فرمانده منطقه پنجم ندسا: مراقب دام های دشمنان باشیم


فرمانده منطقه پنجم ندسا: مراقب دام های دشمنان باشیم

بندرعباس - ایرنا - فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه رزمنده واقعی و مقاوم تابع محض ولایت است، گفت: دشمنان اسلام هیچگاه دست از کینه علیه انقلاب اسلامی ایران برنمی دارند و نباید به دشمنی آنان شک کرد و باید مراقب دام های دشمنان بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار علی عظمایی سه شنبه شب به مناسبت گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در جمع رزمندگان استان هرمزگان در شهر کنگ شهرستان بندرلنگه اظهارداشت: مدافعان و رزمندگان و مردم غیور ایران برای شکستن حصر آبادان و عملیات بیت المقدس با کمترین تجهیزات ایستادگی و مقاومت کردند.
وی از فتح خرمشهر به عنوان عملیات به یادماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یاد کرد و ادامه داد: فاتحان خرمشهر بدون کوچکترین استراحتی مقاومت کردند و خرمشهر شهر خونین و قیام را پس از ۵۷۶ روز از دست دشمن بعثی آزاد کردند.
فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رزمنده واقعی و مقاوم تابع محض ولایت است، بیان کرد: دشمنان اسلام هیچگاه دست از کینه و تلاش خود برای ساقط کردن انقلاب اسلامی ایران برنمی دارند و نباید به دشمنی آنان شک کرد چون ذات آنها دشمنی است و در طول تاریخ این انقلاب با انواع ترفندها و اقدامات دشمنی شان را نشان داده اند.
سردار عظمایی گفت: مردم فلسطین بعد از ۷۰ سال هنوز با توکل به خدا و با تکیه بر سلاح ایمان شجاعانه در مقابل رژیم منحوس صهیونیستی ایستاده و از سرزمین خود در دفاع می کنند.
وی افزود: تا رژیم صهیونیستی و نظام کفر وجود دارد، مقاومت و شهادت نیز ادامه دارد؛ امروز دشمنان ترسو و خبیث برای نشان دادن دشمنی خود با انقلاب اسلامی همچنان دست به ترور جوانان و پاسداران ما می زند و نمونه آن ترور ناجوانمردانه شهید حسن صیاد خدایاری بود.
این فرمانده نظامی ابراز کرد: اما امروز به برکت وجود رهبر انقلاب، مدافعان حرم و پاسداران امنیت با تبعیت از ولی فقیه خود همچون سالهای دفاع مقدس در صحنه های دفاع از انقلاب اسلامی تا پای جان ایستاده اند؛ باید خدا را شاکر باشیم که امروز چنین جوانان و مردمی داریم که همچون رزمندگان دیروز پای نظام و ولایت ایستاده اند.
سردار عظمایی با تاکید براینکه امروز دشمنان ما با قدرت امکانات رسانه ای خود به شدت در حوزه فرهنگ و هنر وارد شده اند، خاطرنشان کرد: اینکه امروز مقام معظم رهبری می گویند" خرمشهرها در پیش است" یعنی باید حواسمان باشد که در دام دشمنان خود گرفتار نشویم.

"در زمانی که رژیم بعث عراق با اطمینان از تصرف خرمشهر نقشه تصرف خوزستان را در سر می‌پروراندند رزمندگان و مدافعان باصلابت ایران اسلامی عملیات «بیت المقدس» را در ساعات اولیه بامداد ۱۰ اردیبهشت ماه ۶۱ با هدف آزاد سازی خرمشهر آغاز کردند.
این عملیات در چهار مرحله انجام گرفت؛ در مرحله اول این عملیات، منطقه سر پل به مساحت ۸۰۰ کیلومتر تصرف شد و در مرحله دوم که در ۱۶ اردیبهشت ۶۱ صورت گرفت.
نیروهای ایرانی در شمال خرمشهر مستقر شده، جاده اهواز ـ خرمشهر و نیز مناطق دیگری را آزاد کردند.
مرحله سوم عملیات در ۱۹ اردیبهشت ۶۱ آغاز و تلفات و خسارات سنگینی به دشمن وارد کرد و سبب شد تا بالاخره نیروهای خودی در دروازه‌های شهر مستقر شوند.
و در نهایت مرحله چهارم عملیات در اول خردادماه ۶۱ آغاز و پس از درگیری شدید و محاصره بی امان دشمن، روز سوم خرداد ماه سال ۶۱ نیروهای دشمن دست از مقاومت برداشته و با شعارهای "الموت لصدام و دخیل الخمینی" تسلیم نیروهای ایرانی شدند".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو