متخلفان اقتصادی در استان اردبیل بیش از 300 میلیارد ریال جریمه شدند


متخلفان اقتصادی در استان اردبیل بیش از 300 میلیارد ریال جریمه شدند

اردبیل-ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از ارجاع و بررسی بیش از 2هزار و 600 پرونده تخلف اقتصادی در سطح استان از سوی دستگاه متبوع خود در دو ماه نخست سال خبر داد و گفت: متخلفان اقتصادی این استان به پرداخت 303 میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت میلیارد ریال محکوم شدند.

علی رحیمی آذر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: اداره کل تعزیرات حکومتی در دو ماه نخست سال جاری، از مجموع تعداد ۲ هزارو ۶۶۰ مورد پرونده ارجاعی به تعزیرات حکومتی استان به ۲ هزار و۶۶۰ پرونده رسیدگی کرده و متخلفان اقتصادی به پرداخت مبلغ ۳۰۳میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده اند.

وی اظهار داشت: از مجموع جرائم اعمال شده در این مدت مبلغ ۲۸ میلیارد ریال تا به امروز وصول و به حساب خزانه دولت واریز شده است.

رحیمی‌آذر اظهار کرد: از مجموع دوهزار و ۶۶۰ پرونده تخلف اقتصادی تشکیل شده در استان اردبیل، تعداد ۲ هزارو ۲۵۸ مربوط به حوزه کالا و خدمات، ۲۲۱ مورد در رابطه با قاچاق کالا و ارز و۱۸۱ مورد مربوطه به بخش تخلفات حوزه بهداشت و درمان بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ار دبیل گفت: از اهم پرونده‌های مورد رسیدگی قرار گرفته در فروردین واردیبهشت ماه سال جاری ۳۶ مورد مربوط به احتکار کالا به ارزش ۱۱ میلیارد ریال، ۴۹۰ مورد پرونده گران‌فروشی به ارزش ریالی۱۱ میلیارد ریال، تعداد ۱۸۹ فقره پرونده مربوط به تخلفات مربوط به عرضه خارج ازشبکه کالا به ارزش۵۳ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد:همچنین۱۵۹ مورد پرونده تقلب به ارزش چهار میلیارد ریال است که مورد رسیدگی قرار گرفته و منتهی به صدور حکم تعزیراتی شده است.

رحیمی‌آذر اظهار داشت: در مدت۲ ماهه نخست سال‌جاری یکهزار و ۲۸۰ مورد بازرسی درقالب گشت مشترک انجام شده و طی این بازرسی‌ها برای۵۴۱ واحد پرونده تخلفاتی تشکیل که در مجموع متخلفین از این حیث به بیش از ۵ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده اند.

میانگین رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی در اردبیل به ۶ روز کاهش یافته است

وی از کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی استان اردبیل در طول دوماهه سال جاری نسبت به زمان مشابه سال قبل خبر داد و بیان داشت: میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده در ۲ ماهه سال جاری در تعزیرات حکومتی استان به ۶ روز کاهش یافته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، سازمان تعزیرات حکومتی به همراه سایر ارگان‌های ذیصلاح، افزایش سطح بازرسی‌ها و نظارت بر قیمت کالاهای اساسی را در اولویت کاری خود قرارداده است.

رحیمی آذر گفت: گشت‌های مشترک بازرسی به طور مداوم درحال بازرسی از بازار بوده و هرگونه تخلف احتمالی را رصد کرده و با هرگونه تخلف در حوزه‌های مختلف اقتصادی خصوصا کالاهای اساسی و مایحتاج مردمی بشدت و مطابق با موازین برخورد قانونی می‌کند.

وی با بیان اینکه سامانه اینترنتی به آدرس Tazirat۱۳۵ بصورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات وگزارشات مردمی است، گفت: به منظور تشدید بازرسی درحوزه آرد و نان، این کار با همکاری ارگان‌ها وسازمان‌های ذیصلاح از زنجیره‌های نانوایی استان انجام می‌شود که نتیجه آن پلمب برخی از نانوایی‌های متخلف در روزهای اخیر بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: براساس برنامه تحول سازمانی که تاکید بر تشدید نظارت وبازرسی از تولیدکنندگان و توزیع کنندگان در سطح کشور بوده، برنامه گشت‌های این اداره کل درسطح استان از واحدهای تولیدی و توزیعی بصورت شبانه‌روزی انجام می شود.

وی با تشریح عملکرد و وظایف سازمانی به تبیین صلاحیت جدید اعطایی از سوی سران سه قوا اشاره کرده و از عموم آحاد مردم خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات مربوط به تعزیرات حکومتی، موارد تخلف را به سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ سازمان صمت اعلام نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا