بیش از 24 هزار بازرسی در خراسان جنوبی/ 387 پرونده تخلف تشکیل شد


بیش از 24 هزار بازرسی در خراسان جنوبی/ 387 پرونده تخلف تشکیل شد

بیرجند - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: از آغاز اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تاکنون 24 هزار و 186 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شده که تشکیل 387 پرونده تخلف را در پی داشته است.

جواد اشرفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۲۲ اردیبهشت امسال تاکنون ۷۲ تیم گشت مشترک در زمینه نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی استان فعال بوده‌اند و در این مدت ۳۸۷ پرونده تخلف به ارزش ۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی افزود: در روند اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، پرونده‌های تخلف تشکیل شده در استان خارج از نوبت و به‌صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: از زمان اجرای این طرح تاکنون برای ۲۷۳ پرونده تخلف صنفی حکم تعزیراتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال صادر شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۲۰ بازرس از مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به‌صورت شبانه‌روزی بازار استان را رصد می‌کنند که از این تعداد ۱۹۰ بازرس از جهاد کشاورزی و ۳۰ بازرس از اداره کل صنعت، معدن و تجارت هستند.

اشرفی افزود: علاوه بر این رصد بازار توسط گشت‌های مشترک با همکاری تعزیرات حکومتی هم انجام می‌شود.

وی گفت: شماره تلفن ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز برای دریافت شکایات، پیشنهادات و گزارش‌های شهروندان آماده پاسخگویی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: اخیرا با هدف بازدارندگی برخی تخلفات، تمامی جرایم مندرج در قوانین نظام صنفی و تعزیرات حکومتی تا پنج برابر افزایش پیدا کرده است و با توجه به این افزایش جریمه‌ها، با افرادی که به هر دلیل چارچوب قوانین تعیین شده را رعایت نکرده و گرانفروشی کنند، برخورد جدی خواهد شد.

وی گفت: اصناف خراسان جنوبی افرادی متدین و منصف هستند اما درخصوص افراد اندکی که بخواهند چارچوب‌ها تعیین شده برای قیمت اقلام را رعایت نکنند، برای پیشگیری از هرگونه تخلف در سطح بازار، در برخورد با تخلفات هیچ گونه اغماضی وجود نخواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه