آیین تجلیل از فعالان میراث فرهنگی در خراسان رضوی برگزار شد


آیین تجلیل از فعالان میراث فرهنگی در خراسان رضوی برگزار شد

مشهد-ایرنا- آیین تجلیل از فعالان میراث فرهنگی،پیشکسوتان و خبرنگاران این حوزه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در محل آرامگاه فردوسی در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، در این مراسم که شامگاه سه شنبه همزمان با آخرین روز دهه حماسه برگزار شد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان این که این استان به لحاظ قدمت و سابقه دیرینه و آثار تاریخی ارزشمند دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه میراث فرهنگی است گفت: دراین خطه آثار تاریخی، فرهنگی، معنوی و گرانبهایی وجود دارد که جایگاه این استان را در رتبه‌های برتر کشور قرار داده است.

وی ادامه داد: آثار تاریخی و فرهنگی در اصل هویت هر ملت هستند و معرفی و شناخت این آثار برای نسلهای آینده هویت بخش و موجب اعتماد به نفس و انگیزه بخشی به آنان می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: حفاظت و صیانت از آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی وظیفه‌ای همگانی و نیازمند همراهی و مشارکت همگان است که در این زمینه خوشبختانه در استان موفقیتهای فراوانی داریم.

در این مراسم از آرزو جاودانی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان خبرنگار برتر عرصه میراث فرهنگی و از ۴۰ نفر از فعالان، بازنشستگان، ایثارگران و افراد تاثیرگذار در حوزه میراث فرهنگی خراسان رضوی تجلیل و قدردانی شد.اجرای موسیقی مقامی، نمایشهای آیینی و شاهنامه خوانی از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

دهه حماسه از ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی آغاز می شود و تا سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی