چند خبر کوتاه از استان یزد


چند خبر کوتاه از استان یزد

یزد - ایرنا - مسعود باغستانی از یزد مدال میکروفون طلایی مدرس و سخنران آموزشی فن بیان و سخنوری در جشنواره ملی سعدی را از آن خود کرد.

به گزارش ایرنا دبیر جشنواره ملی مجریان و سخنوران ایران (سعدی ) روز سه شنبه در نشستی با بیان اینکه چهار یزدی دیگر در این جشنواره حائز رتبه برتر شدند افزود: در جشنواره یاد شده "هلیا فیاضیان" هفت ساله لوح تقدیر مجریان خردسال کشور ، "الهه سادات ایرانی" ۱۶ ساله دیپلم افتخار بیست مجری برتر ، "راحله منتظری" لوح تقدیر مدالیون اعتماد به نفس و "حانیه یوسف زهی "لوح تقدیر بهترین محتوای سخنرانی را دریافت نمودند.

مسعود باغستانی اظهار کرد: اعطای مدال میکروفون طلایی برای نخستین بار در این جشنواره به مجری و مدرس فن بیان یزد اهدا شد.

وی تصریح کرد: جشنواره ملی سعدی هرساله با هدف شناسایی و معرفی بهترین مجریان صحنه و سخنوران کشور برگزار می شود.

دبیر بخش سخنوری جشنواره ملی سعدی با اشاره به اهمیت فن بیان،سخنوری و مهارت های ارتباطی افزود:در یازدهمین جشنواره ملی سعدی با حضور ۱۲۰ سخنور و مجری از سراسر کشور به مدت ۲ روز در تهران برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت فن بیان در ایجاد ارتباط مؤثر ،دوره های آموزشی مدرسه سخن یزد جهت ارتقای سطح فن بیان و برقراری ارتباط مؤثر برای تمامی علاقه مندان و نیز جهت آماده سازی مجریان و سخنوران در جشنواره سال آینده برگزار می کند.

باغستانی ادامه داد: حمایت مسوولان فرهنگی،هنری و اجتماعی استان نقش بسزایی در تداوم این موفقیت ها و درخشش خردسالان و جوانان این دیار خواهد داشت.

جشنواره ملی سعدی در سه بخش اصلی مجریان صحنه، مجریان جوان و جشنواره سخنوری برگزار شد و برای نخستین بار از استان یزد مسعود باغستانی بعنوان دبیر جشنواره سخنوران کشور (سعدی) معرفی شد.

***

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد؛ به مناسبت روز موزه و معلولیت و همچنین سالروز آزادسازی خرمشهر، ویژه برنامه بازدید از موزه خودروهای قدیمی و دست ساز یزد برای هفتمین سال متوالی با حضور جانبازان و معلولین استان یزد برگزار شد.

باتوجه به اینکه نهادینه شدن حضور افراد دارای معلولیت در استفاده از خدمات گردشگری، یکی از اهداف فرهنگی مهم است، موزه خودروهای قدیمی و دست ساز یزد تمام امکانات زیرساختی مناسب را برای خدمات‌رسانی به معلولان و جانبازان شهر میراث جهانی داراست.

این ویژه برنامه به همت جامعه معلولین استان یزد، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد و کمیته ملی ایکوم و با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار گردید.

موزه خودروهای تاریخی و دست ساز یزد واقع در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در شاخص مناسب سازی موزه‌ها برای استفاده معلولین و جانبازان به عنوان موزه برتر، در شاخص خلاقیت و نوآوری رتبه دوم و در شاخص کودک و نوجوان با کسب رتبه سوم مورد تقدیر هیأت داوران قرار گرفت.

***

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بافق گفت: ۸۵۰ حامی ثابت تعداد ۲۳۵ نفر فرزند نیازمندِ طرح اکرام محسنین و ایتام این شهرستان را در سال جدید زیر پوشش دارند.

قاسم طلائی افزود: حامیان به طور متوسط ماهانه افزون بر ۱۴۰ میلیون تومان به افراد زیر پوشش طرح اکرام و محسنین کمک می کنند.

وی اضافه کرد: رقم پرداختی از سوی هر حامی ماهانه ۵۰ هزار تومان است که برخی کمتر و تعدادی نیز بیش از این رقم را پرداخت می کنند.

رئیس کمیته امداد بافق تصریح کرد: این مبلغ در چارچوب تامین معیشتی، کمک تحصیلی، پوشاک ایتام و نیازمندان زیر پوشش طرح یادشده ، هزینه می شود.

وی اظهار کرد: افراد زیر پوشش این طرح در تمام رده های سنی از نوزاد تا سن جوانی و نوجوانی هستند و دختران تا سن ازدواج مورد حمایت قرار دارند.

وی افزود: طرح اکرام ایتام و محسنین طرح هایی هستند که با هدف ترویج و احیاء فرهنگ احسان و نیکوکاری ،اکرام ایتام و نشر سنت‌های حسنه اسلامی ایجاد شده است.

به گفته این مسئول افراد بد سرپرست، دارای سرپرست بیمار، زندانی، مطلقه، متارکه و نیازمند، در این از حمایت حامیان و نیکوکاران برخوردار هستند.

رئیس کمیته امداد بافق، تامین جهیزیه، پرداخت هزینه های درمان به ویژه دندانپزشکی را از مهمترین مشکلات ایتام برشمرد و ابراز امیدواری کرد: حامیان با پرداخت مبلغ بیشتر این عزیزان را در رفع کمبود و مشکلات یاری کنند.

به گفته وی همچنین یکی از حامیان، امسال ۲۰ میلیون تومان جهیزیه به یک نوعروس زیرپوشش هدیه کرد و خیّر دیگری هم ۱۳۰ بن کالا به ارزش هرکدام ۳۰۰ هزار تومان به نیازمندان طرح اکرام و محسنین پرداخت کرد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر حامیان یاد شده، یک خیر نیز با پرداخت ماهانه ۴۷ میلیون تومان از همه ایتام زیر پوشش امداد بافق حمایت می کند.

طلائی افزود: این حامی با همکاری یک خیر دیگر، نیازمندان زیرپوشش کمیته امداد بافق را همراه با خانواده هایشان به صرف افطار دعوت کرد و در این مراسم سه هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد.

***

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد؛ مراسم گرامیداشت سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر و اجرای همخوانی سرود سلام فرمانده با حضور نونهالان در حسینیه شهدا محله حسن آباد برگزار شد.

این ویژه برنامه به همت پایگاه مقاومت بسیج قمر بنی هاشم(ع)، حوزه مقاومت بسیج امام علی(ع)، پایگاه مقاومت بسیج حضرت خدیجه کبری(س)، حوزه مقاومت بسیج فاطمیه، ناحیه مقاومت بسیج شهید الله دادی و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.

این مراسم باحضور خانواده‌های شهدا، ایثارگران، رزمندگان و عموم مردم، همراه با سخنرانی سردار «حسین زارع کمالی» فرمانده سپاه الغدیر برگزار شد.

***

کارشناس مذهبی و مدرس حوزه علمیه قم گفت: مطالعه کردن و خواندن تاریخ موجب رفع شدن معضل های فکری ، دست یافتن به حقیقت و درک و فهمیدن واقعیت اتفاق‌های روی داده در طول تاریخ می‌شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حاج سید حسین آقا میری سه شنبه شب در مراسم پانزدهمین یادواره شهدای دانشجوی میبد که با عنوان «ترنم خاطره» برگزار شد ، افزود: همچنین خواندن کتاب باعث می‌شود که ما نقد درستی در ارتباط با آنچه روی می دهد ، داشته باشیم .

وی با اشاره به مسائل روز و فسادهای اقتصادی که موجب نقدهای گاه اشتباه در باره نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود ادامه داد: بعضی از موضع گیری‌ها و دفاع کردن‌ها ما غلط است و علت آن نیز عدم مطالعه کردن به ویژه مطالعه تاریخ است.

آقا میری همچنین با بیان اتفاقهای زمان اشغال خرمشهر و آزاد سازی این شهر اظهار کرد: نتیجه تلاش درست همراه با توکل به خدا دست یافتن به پیروزی عظیم فتح خرمشهر است ، نسلی از جوانان کشور در سخت ترین شرایط اتفاقی را رقم زدند که بسیاری از مردم و مسئولان باوربه روی آن نداشتند و آن اتفاق آزاد سازی خرمشهر از دست دشمن بود .

وی تصریح کرد : واقعیت جنگ هشت ساله و دوران دفاع مقدس تلاش برای بسیح همه داشته ها بود در آن دوران نیز عده ای به فکر منافع اقتصادی خود بود و این در حالی بود که در همان زمان عده بسیاری از جوانان جان خود را نیز بر کف نهادند و با نهراسیدن از حضور در جبهه های جنگ برای دفاع از کشور به رویارویی با دشمن در خط مقدم پرداختند.

این آیین با حضور دانشجویان و مردم و همراه با مداحی توسط سید سعید نریمانی و خواندن دکلمه در باره شهید امیر حسین قربانی و برگزاری مراسم تولد برای شهید قربانی با حضور پدر و مادرش و نیز محمد علی جعفری نویسنده کتاب «تور تورنتو» برگزار شد.

پدر و مادر شهید امیرحسین قربانی در این مراسم خاطراتی از فرزند شهید بیان کردند.

امیرحسین قربانی اهل بهاباد استان یزد و از شهدای حادثه دلخراش هواپیمای اوکراینی است و شب گذشته در محفل انس با شهدای دانشجوی میبد با عنوان «ترنم خاطره» مراسم بزرگداشت تولد وی برگزار شد .

کیک تولد شهید به دست پدر و مادرش برش خورد و بین شرکت کنندگان در مراسم تقسیم شد.

کتاب «تور تورنتو» نوشته محمدعلی جعفری که روایت کننده عاشقانه‌های یک روز یک خانواده ایرانی است؛ دل دادن‌ها و دل بردن‌ها از فرزندی که بعد از تیک‌آف هواپیمای ۷۵۲ به آغوششان بازنگشت.

شهید امیر حسین قربانی برای معالجه معلولیت خواهرش که در کشور نتوانسته بودند او را معالجه کنند قدم در راه متخصص شدن در علمی گذاشت که بتواند خواهرش را مداوا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟