10 نکته کاربردی هنگام خرید کفش


10 نکته کاربردی هنگام خرید کفش

پوشیدن کفش تنگ، باریک و نامناسب می ‌تواند منجر به میخچه، کشیدگی مچ پا، دردهای عضلانی و مفاصل شما ‌شود. به گزارش اقتصادآنلاین، پاهای شما مهم هستند، سخت ‌کار می‌‌کنند و اغلب نادیده گرفته‌ترین قسمت بدن شما می‌باشند. برای متوقف کردن دردهای غیرضروری و حمایت از این قسمت از بدنتان که لایق آن است، در انتخاب کفش مناسب پای خود دقت کنید. در اینجا ده مورد...

1. ما با مهم‌ترین توصیه شروع می‌کنیم: 2. بسیاری از مردم کفش‌هایی می‌خرند که مناسب نیستند: 3. انتظارات خود را بالا نگه دارید: 4. هنگام خرید کفش وقت بگذارید: 5. یک کفی کفش انعطاف‌پذیر ضروری است: 6. آن‌ها را تا حد امکان صاف نگه دارید: 7. هر دو کفش را امتحان کنید: 8. زمان روز مهم است: 9. به پوشش چرم توجه کنید: 10. بدانید که آیا به سازنده اعتماد کنید یا خیر:

به گزارش اقتصادآنلاین، پاهای شما مهم هستند، سخت ‌کار می‌‌کنند و اغلب نادیده گرفته‌ترین قسمت بدن شما می‌باشند. برای متوقف کردن دردهای غیرضروری و حمایت از این قسمت از بدنتان که لایق آن است، در انتخاب کفش مناسب پای خود دقت کنید. در اینجا ده مورد که قبل از خرید کفش باید به آن توجه کنید را برایتان آورده‌ایم.

1. ما با مهم‌ترین توصیه شروع می‌کنیم:

کفش باید با فرم پاهای شما مطابقت داشته باشد یعنی باید از نظر طول و عرض کاملاً متناسب با پای شما باشد. مهم‌تر از همه، انگشتان پا به فضای کافی نیاز دارند (به دلیل اینکه در هنگام راه‌رفتن تا 0.5 سانتی‌ متر حرکت می‌کنند) اما این موضوع در مورد پاشنه‌ها صدق نمی‌کند، آن‌ها باید ثابت و فیکس داخل کفش قرار بگیرند و این یکی از مهم‌ترین عوامل برای اطمینان از داشتن یک کفش کاملاً مناسب است.

2. بسیاری از مردم کفش‌هایی می‌خرند که مناسب نیستند:

طبق مطالعات انجام شده، تقریباً 80 درصد مردم کفش‌ هایی می ‌خرند که مناسب نیستند و این رقم بسیار بالایی است. همچنین این تحقیقات نشان می‌دهد که زنان بیشتر تمایل به خرید کفش‌‌های خیلی کوچک و مردان بیشتر تمایل به خرید کفش‌های خیلی بزرگ دارند. این یک مشکل اساسی است.

10 نکته کاربردی هنگام خرید کفش

3. انتظارات خود را بالا نگه دارید:

کفش‌ها باید تا حد امکان از چرم نرم ساخته شوند و در هر سه بعد (قد، عرض و طول) فضای کافی را برای شما فراهم کنند. به محض اینکه یک کفش شروع به ساییدگی کرد دیگر مناسب شما نیست. به حرف فروشندگان که می‌گویند به مرور زمان کفش جا باز می‌کند، توجهی نکنید. یک جفت کفش مناسب باید کاملاً مناسب پای شما باشد در غیر اینصورت آن‌ها را خریداری نکنید.

4. هنگام خرید کفش وقت بگذارید:

همچنین باید داخل کفش را از نظر درزهایی که ممکن است ناراحت کننده باشد یا هرگونه برآمدگی یا قسمت‌های سفت شده را بررسی کنید. بسیاری از تولیدکنندگان کفش به منظور کاهش هزینه ‌ها، کفش‌های خود را به طور کامل آستر نمی‌زنند.

5. یک کفی کفش انعطاف‌پذیر ضروری است:

هنگامی که اندازه و عرض مناسب را انتخاب کردید، باید به نرمی چرم و کف کفش انعطاف‌پذیر توجه کنید. ‌ انعطاف‌پذیر به معنای توانایی خم شدن است. بسیاری از افراد انعطاف‌پذیری کفی و نرمی لایه داخلی را با هم در نظر می‌گیرند؛ بنابراین، شما باید تست خم شدن را انجام دهید. اگر کفش را خم کنید (قسمت پاشنه و پنجه را به سمت یکدیگر خم کنید) و کف آن فرم V را به خود بگیرد، آنگاه کفش‌های انعطاف‌پذیری خوبی دریافت کرده‌اید.

10 نکته کاربردی هنگام خرید کفش

6. آن‌ها را تا حد امکان صاف نگه دارید:

کفش‌هایی خریداری کنید که تا حد امکان از نظر آناتومیک و ارتوپدی صاف باشند. حرکت رول پا فقط می‌تواند تا حد امکان به طور طبیعی در کفش‌های تخت انجام شود، زیرا توزیع وزن نامناسب در قوس پا و استخوان‌های کف پا وجود ندارد. وقتی صحبت از کفش‌های پاشنه بلند می‌شود، آن‌ها را در حد معقول بپوشید و فقط تا زمانی که تمرینات و حرکات پا باعث تقویت ماهیچه‌های پا شود، به این معنی که پاهای شما می‌توانند فشار کفش‌های پاشنه بلند را تحمل کنند. مهم است که بین این سبک کفش و کفش‌های راحتی و روزمره تعادل داشته باشید.

7. هر دو کفش را امتحان کنید:

طول و عرض پاها تقریباً هرگز یکسان نیست. افراد راست ‌دست معمولاً دارای پای راست بزرگ‌تری هستند. این برای افراد چپ ‌دست برعکس است. به همین دلیل است که همیشه باید هر دو کفش را امتحان کنید. علاوه بر این، پاها با افزایش سن بلندتر و پهن‌تر می‌شوند. در نتیجه سایز کفش با افزایش سن تغییر می‌کند، به همین دلیل است که هنگام خرید کفش باید ذهنی باز داشته باشید. اگر یک کفش مناسب باشد، فرقی نمی‌کند که اندازه آن بزرگ‌تر یا پهن‌تر از کفش قبلی‌تان باشد. کفش‌هایی که از تولیدکنندگان مختلف ساخته می‌شوند، اندازه‌های متفاوتی دارند. آنچه مهم است این است که چه احساسی در پای خود دارید.

10 نکته کاربردی هنگام خرید کفش

8. زمان روز مهم است:

اندازه و شکل پاهای شما بسته به زمان روز، به‌ویژه در روزهای گرم تابستان که ممکن است ورم ایجاد شود، تغییر می‌کند؛ بنابراین بهتر است کفش‌ها را عصر بخرید و کمی قبل از آن بدوید تا پاهایتان قبل از پوشیدن کفش‌ها به «دمای قابل کارکرد» برسد تا کمی متورم شوند.

9. به پوشش چرم توجه کنید:

شما نباید نادیده بگیرید که آیا کفش از مواد مصنوعی یا چرم ساخته شده است. انسان‌ها هر روز پاهایشان عرق می‌کند؛ بنابراین ضروری است که کفش قابل تنفس باشد و بتواند رطوبت را جذب کند. چرم یک محصول طبیعی با خواص مواد متمایز است. هیچ ماده دیگری به این اندازه انعطاف‌پذیر نیست و می‌تواند به این راحتی رطوبت را جذب و آزاد کند. این منجر به هوای سالم برای پا می‌شود و با تعریق پا مقابله می‌کند.

10. بدانید که آیا به سازنده اعتماد کنید یا خیر:

فقط طرز کار کفاش مهم نیست، بلکه موادی که سازنده استفاده می‌کند و در چه شرایطی مواد اولیه فرآوری شده است، یعنی دباغی چرم و طرز کار در ساخت کفش مهم است. مصرف‌کنندگان به طور فزاینده‌ای از منشأ و پایداری چرم خودآگاه می‌شوند. با این حال، از سوی دیگر، تضمین کیفیت چرم برای مصرف‌کننده به طور فزاینده‌ای دشوار می‌شود. امروزه چرم مصنوعی به‌قدری اصلاح شده است که تنها متخصصان قادر به تشخیص تفاوت بین این چرم و چرم طبیعی هستند. پس می‌بایست کفش خود را از فروشگاهی معتبر خریداری کنید.

استایل می‌تواند مانع پای سالم شود. برای مثال، کفش‌های مخصوص دویدن باکیفیت، پشتیبانی کافی از پاهای شما را فراهم می‌کنند، اما ممکن است با کت و شلوار یا لباس شما سازگار نباشند. اگر نیاز به پیاده روی طولانی مدت دارید، مثلاً در هنگام رفت و آمد، کفش های پاشنه بلند را عوض کنید.

با خرید کفش مناسب نه‌تنها می‌توانید از آسیب به پاهای خود جلوگیری کنید بلکه می‌توانید یک زندگی بدون درد پا داشته باشید. پس برای انتخاب کفش مناسب خود زمان بگذارید، کفشی را انتخاب کنید که کیفیت خوبی داشته باشد و از یک زندگی فعال و سالم لذت ببرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مد،لباس و پوشاک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان