هوای اصفهان برای پنجمین روز پیاپی‌ ناسالم است


هوای اصفهان برای پنجمین  روز پیاپی‌ ناسالم است

اصفهان- ایرنا- مرکز پایش و کنترل هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست اصفهان روز چهارشنبه کیفیت هوای مرکز این استان را برای پنجمین روز پیاپی ناسالم برای گروه های حساس اعلام کرد.

بر اساس این گزارش میانگین شاخص کیفیت هوا در شهر اصفهان با ثبت عدد ۱۱۹ بر مدار نارنجی است و به این ترتیب اصفهان برای پنجمین روز پیاپی، هوایی ناسالم دارد.

همه ایستگاه های سنجش هوا در هشت خیابان و میدان شهر اصفهان هوای آلوده و در وضعیت نارنجی دارند و آلودگی نسبت به روز گذشته که میانگین ۱۱۷ بود افزایش یافته است.

هوای اصفهان برای پنجمین  روز پیاپی‌ ناسالم است

همچنین براساس اعلام این مرکز، میانگین کیفی هوا در سایر ایستگاه های سنجش واقع در برخی شهرهای استان به شرح ذیل است:

هوای اصفهان برای پنجمین  روز پیاپی‌ ناسالم است

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است. در جدول زیر رنگ های قراردادی برای هر گروه وضعیت هوا نشان داده شده است.

هوای اصفهان برای پنجمین  روز پیاپی‌ ناسالم است

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:جوی به نسبت پایدار تا فردا بر روی استان استقرار خواهد داشت و آسمان صاف تا کمی ابری و در ساعات بعد از ظهر وزش باد به نسبت شدید برای بیشتر مناطق استان پیش پیش بینی می شود.

محمد رضا رفیعی افزود: وقوع وزش باد به نسبت شدید، موجب فعال شدن کانون های گرد و خاک خارجی خواهد شد، و همچنان شرایط کاهش دید و کاهش کیفیت هوا بدلیل گرد و خاک برای امروز تا روز پنجشنبه (فردا) برای بیشتر مناطق استان بویژه برای مناطق شمالی، شرقی و تا حدودی هم مناطق مرکزی استان پیش بینی می شود.

وی به هم استانی ها توصیه کرد و بویژه گروه های حساس و کودکان و سالمندان و افرادی که سابقه بیماری های قلبی و ریوی دارند از حضور در فضاهای باز خودداری کنند و از انجام فعالیت های فیزیکی بیرون از منزل پرهیز کنند. و رانندگان هم از پارک کردن خودروها در زیر درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره خودداری کنند.

رفیعی خاطرنشان کرد: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وی گفت: دمای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه روز گذشته به ۳۳ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین ساعات به ۱۶ درجه سانتی‌گراد رسید.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: خوروبیابانک با دمای ۳۹ و بویین و میاندشت با دمای پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

وی ادامه داد: دمای صبح امروز شهر اصفهان هم ۲۱ درجه سانتی‌گراد است که نسبت به روز گذشته پنج درجه خنک‌تر شده است.

اصفهان آلوده ترین کلانشهر کشور از نظر آلاینده های هوا بشمار می آید بطوری‌که امسال هیچ روزی هوای پاک نداشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی