ارتقای شاخص های سلامت خراسان شمالی نیازمند ‌مشارکت نیکوکاران است


ارتقای شاخص های سلامت خراسان شمالی نیازمند ‌مشارکت نیکوکاران است

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خواستار حضور بیشتر افراد نیکوکار در حوزه بهداشت و درمان استان شد و گفت: ارتقای شاخص های بخش سلامت و بهداشت نیازمند مشارکت نیکوکاران و سازمان های مردم نهاد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سیدجواد پورنقی روز چهارشنبه در دومین مجمع خیرین سلامت خراسان شمالی اظهار داشت: این استان هنوز در بسیاری از شاخص های بهداشتی و سلامت از میانگین های کشوری عقب است که بی تردید جبران این عقب ماندگی ها با همکاری سازمان های مردم نهاد و نیکوکاران میسر نمی شود.

وی افزود: در واقع حوزه سلامت بسیار وسیع است و پیشبرد اهداف این بخش نیازمند همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد است.

پورنقی با بیان اینکه مقابله با کرونا تجربه موفقی از همکاری علوم پزشکی با سازمان های مردم نهاد است، گفت: بی تردید اگر در مقابله کرونا و واکسیناسیون عمومی تنها علوم پزشکی نقش داشت، شاهد مهار این ویروس منحوس نبودیم.

وی با تاکید ترویج فرهنگ اهدای عضو در استان، افزود: گره بسیاری از مشکلات درمانی با اهدای عضو باز می شود به گونه ای در این حوزه نیازمند فعالیت سازمان های مردم نهاد برای ترویج این فرهنگ بشر دوستانه هستیم.

پورنقی یادآور شد: اولین مجمع سلامت استان سال ۹۷ برگزار شد و دومین مجمع نیز با هدف مشارکت عمومی در سلامت همگانی برگزار می شود.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !