معاون دادستان قم: دستگاه‌ قضایی بر طرح تعریض جاده پردیسان به کهک نظارت دارد


معاون دادستان قم: دستگاه‌ قضایی بر طرح تعریض جاده پردیسان به کهک نظارت دارد

قم - ایرنا - معاون حقوق عامه دادستان قم گفت: نظارت و پیگیری دادستانی بر روند بهسازی و تعریض هر چه سریعتر جاده پردیسان به کهک صورت می‌گیرد و دستگاه‌های مسئول نیز باید پاسخگوی اجرای کامل و سریع آن باشند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، از روابط عمومی دادگستری قم، علی اصغر سلطانی در جلسه کارگروه بررسی حوادث جاده‌ای با محوریت جاده پردیسان به ورجان که در دادسرای عمومی و انقلاب قم با حضور تمامی دستگاه‌های مسئول استان برگزار شد، با تاکید بر اهمیت پیشگیری از تصادف‌ها و تاثیر آن بر آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: برای اجرای تکالیف ابلاغی به دستگاه‌های متولی، با نظر کارشناسی مهلت تعیین می‌شود و ضمانت اجرای قانونی و پیگیری قضایی برای هرگونه قصور، مقرر خواهد شد و در این راستا پلیس راهور و پلیس راه استان مکلف است سهم تقصیر ادارات را در حوادث جاده‌ای به دادستانی اعلام کند.

وی با بیان اینکه با توجه به پیشرفت جامعه بشری انتظار ما در ایمنی راه‌ها فراتر از وضع موجود است خاطرنشان کرد: ضروری است نقاط حادثه خیز استان اولویت‌بندی و بر اساس نظر کارشناسی برای رفع آن اقدامات اصلاحی به فوریت صورت گیرد.

معاون دادستان قم همچنین بر لزوم بهسازی جاده‌ها، رفع نواقص دوربین‌های ثبت تخلف، افزایش پایگاه‌های اورژانس، برخورد بازدارنده با رانندگان پرخطر، توقیف خودروهای متخلفان پرتکرار، رسیدگی ویژه به پرونده‌های تصادف‌های اتباع و دیگر راهکارهای کاهش حوادث رانندگی تاکید و تصریح کرد: نظارت و پیگیری دادستانی بر روند بهسازی و تعریض هرچه سریعتر جاده پردیسان به کهک صورت می‌گیرد و دستگاه‌های مسئول باید پاسخگوی اجرای کامل و سریع آن باشند.

فعال شدن بیشتر دوربین های ثبت تخلف، افزایش پل عابر پیاده مکانیزه، ایجاد سرعت گیرهای مدرن، هوشمندسازی چهارراه ها، بهسازی جاده ها، اجرای دوره آموزشی برای متخلفان، افزایش پایگاه های اورژانس، ایجاد خط کشی با کیفیت، تجهیز پاسگاه ها، ساماندهی فروشگاه های حریم جاده، ایجاد محدودیت برای رانندگان پرخطر از اهم راهکارها و اقدام‌هایی بود که از سوی مسئولان دستگاه‌های متولی برای کاهش حوادث جاده ای مطرح شد.

جاده پردیسان - کهک به دلیل حجم بالای ترافیک و آمد و شد وسایل نقلیه به‌ویژه در روزهای تعطیل و آخرهفته، یکی از حادثه‌خیزترین محورهای قم به شمار می‌آید.

در تازه‌ترین حوادث رانندگی رخ داده در این مسیر، ۲۹ اردیبهشت‌ماه امسال بر اثر تصادف شدید خودروی ۲۰۶ با کامیون در جاده پردیسان - ورجان در بخش مرکزی شهرستان کهک چهار تَن جان خود را از دست دادند و سه تَن نیز صدمه دیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس