هواشناسی: گرد و غبار بعدازظهر چهارشنبه از استان کرمانشاه خارج می‌شود


هواشناسی: گرد و غبار بعدازظهر چهارشنبه از استان کرمانشاه خارج می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ریزگردها و گرد و غبار بعد از ظهر امروز از استان خارج می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود فردا (پنجشنبه) گرد و خاکی در استان نداشته باشیم و یا به صورت خیلی رقیق شده مشاهده شود.

«فیروز دولتشاهی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، استان کرمانشاه را اولین استان درگیر با ریزگردها عنوان کرد و افزود: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، هوای استان امروز، صاف و غبارآلود است که پیش بینی می شود بتدریج از غلظت غبار در غالب نقاط استان کاسته و تا بعدازظهر امروز این گرد و غبار از سمت شرق استان خارج شود.

وی گفت: هرچند مجدداً شرایط برای تشکیل توفان های گرد و خاک جدید در منطقه و نفوذ غبار به جو نواحی مرزی فراهم می شود اما به دلیل محدودیت در تشکیل، غبار حاصل از این توفان ها، به شدت و گستردگی روزهای اخیر نخواهد بود لذا طی روزهای آتی اگر غباری در جو استان مشاهده شود غالباً در نواحی مرزی نمود خواهد داشت.

دولتشاهی با اشاره به اینکه فعلا از بارش در استان کرمانشاه خبری نیست ادامه داد: در روز جمعه نیز پدیده خاصی برای سطح استان پیش بینی نمی شود و دمای هوا که در نقاطی کاهش یافته از روز پنجشنبه به آرامی روندی رو به افزایش خواهد یافت.

شدت گرد و غبار در ۲ روز گذشته منجر به تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه ها در استان کرمانشاه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول