سامانه‌ شناسایی دستفروشان مترو راه‌اندازی شد + لینک سامانه


سامانه‌ شناسایی دستفروشان مترو راه‌اندازی شد + لینک سامانه

رکنا: مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به راه اندازی سامانه شناسایی دستفروشان مترو گفت: به دنبال این هستیم تا دستفروشان به جای فعالیت در داخل واگن‌ها و سکوی ایستگاه‌ها و ایجاد مزاحمت برای مسافران، در مکان‌های مشخص کالاهای خود را عرضه کنند.

به گزارش رکنا به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ مهدی شایسته اصل گفت: شرکت مترو در کنار رسالت اصلی که برای جابجایی مسافران بر عهده دارد به منظور رفاه حال شهروندان به دنبال افزایش کیفیت خدمات رسانی در سایر بخش ها نیز هست.

وی گفت: با راه اندازی سامانه‌، دستفروشان مترو می توانند با ثبت و بارگذاری اطلاعات خود در سامانه شناسایی و ساماندهی دست‌فروشان مترو از طریق سایت شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به آدرس metro.tehran.iri اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: در حال حاضر محدودیت زمانی برای انجام این کار تعیین نکردیم و علی‌رغم اینکه جایگاه‌های برپایی غرفه برای دستفروشان در ایستگاه‌های مترو پیش‌بینی شده است، روند کار با توجه به درخواست‌های ثبت شده مشخص خواهد شد.

شایسته اصل افزود: هدف اصلی اینکار فراهم آوردن شرایطی است تا دستفروشان برای تأمین معیشت به جای عبور و مرور در داخل واگن‌ها و سکو ایستگاه‌ها و ایجاد مزاحمت برای مسافران، در مکان‌های مشخص کالاهای خود را عرضه کرده و از گلایه مسافران بابت حضور دستفروشان کاسته شود.

وی با بیان اینکه تعداد بسیاری از دستفروشان به ساماندهی و حضور ثابت علاقه‌مند نیستند و ترجیح می‌دهند که بدون هیچ ضوابط و چارچوبی اجناس خود را به فروش برسانند خاطرنشان کرد: در این طرح به دنبال درآمدزایی نیستیم اما می‌خواهیم شرایطی ایجاد کنیم تا افرادی که معاش‌شان از این طریق است بتوانند قائده‌مند کار کنند و مواردی که باعث آسیب به مسافران می‌شود چه در حوزه بهداشت و چه سلامت روان را کنترل کنیم.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته