کاهش دید به دلیل غلظت آلاینده های جوی


کاهش دید به دلیل غلظت آلاینده های جوی

رکنا: رییس پلیس راه قزوین نسبت به کاهش دید افقی به دلیل غلظت آلاینده های جوی و گرد و غبار در راه های ارتباطی این استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، سرهنگ فرهاد ذاکری منش افزود: طی روزهای گذشته به دلیل وجود گرد غبار شاهد کاهش دید افقی در سطح راه های ارتباطی منطقه بوده و هستیم و به همین جهت رانندگانی که قصد عبور از جاده های این استان را دارند باید با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مجاز، احتیاط لازم در رانندگی را به عمل آورند.

وی، رعایت فاصله طولی با خودرو مقابل را یکی از موارد مهم رانندگی در زمان کاهش دید دانست و افزود: انجام این مساله به خصوص در آزادراه ها بسیار حایز اهمیت بوده چرا که عدم رعایت این مساله باعث وقوع برخی سوانح از جمله تصادفات زنجیره ای و واژگونی می شود.

به گفته وی، رانندگان هنگام خستگی و خواب آلودگی در مواجه به پدیده گرد و غبار و کاهش دید باید در پارکینگ های حاشیه راه و یا مجتمع های خدمات رفاهی توقف کرده و با کمی استراحت، ادامه مسیر دهند.

سرهنگ ذاکری منش اضافه کرد: پدیده گرد و غبار رانندگی در اوایل شب و صبح خطر زیادی را به همراه دارد و به همین جهت رانندگان در این مواقع بایستی ضمن رعایت سرعت مطمئنه، فاصله طولی بیشتری را با خودروهای مقابل خود داشته باشند.

این مسوول حوزه انتظامی یادآور شد: ماموران پلیس راه در مناطق حساس و استراتژیکی استان مستقر بوده و تمامی ترددها در سطح راه های ارتباطی را زیر نظر داشته و برخورد با متخلفان را به منظور برقراری امنیت جاده ای، سرلوحه اقدامات خود قرار داده اند.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها