آموزش هزار دانشجو در قالب شبکه قرآنی دانشجویان/ تربیت 100 حافظ


آموزش  هزار دانشجو در قالب شبکه قرآنی دانشجویان/ تربیت 100 حافظ

آرام از آموزش یک هزار دانشجو در قالب شبکه قرآنی دانشجویان خبر داد و گفت: از این هزار نفر 100 نفر در قالب شبکه قرآنی دانشجویان حافظ تربیت شد.

«سلما آرام» نماینده سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: یکی از آسیب های موجود در حوزه تدبر در قرآن و عمل به آن عدم متوجه شدن مصداق مشخص از سوره جهت عمل و یا عدم یافت روند و فرآیند رسیدن از موضوع به عمل مورد نظر است. به عبارت دیگر علیرغم احساس نیاز فرد به عمل به موضوعی خاص اما به علت عدم رهیابی به گام های تا رسیدن به عمل نمی تواند به موضوع عمل کند.

وی تصریح کرد: ما تفاهم نامه طرح «حفظ قرآن ویژه دانشجویان و مخاطبان حوزه بهزیستی» را با سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور امضا کردیم، یعنی دانشجویانی که تحت پوشش سازمان بهزیستی بودند. در پی امضای این تفاهم نامه اکنون یازده ترم است که دوستان بهزیستی چه دانشجو، چه غیر دانشجو با ما فعالیت می کنند.

وی اظهار کرد: طبق آخرین آمار اعلام شده، اکنون پنج نفر از این دوره حافظ قرآن شدند و برخی هم در حال گذراندن دوره های تثبیتی جزءهای مختلف قرآن هستند و حدود 120 نفر از جامعه بهزیستی در این طرح شرکت کردند.

آرام با بیان اینکه طرح دانشجو معلم قرآن با رویکرد نهضت روخوانی و روانخوانی شکل گرفته است، افزود: یکی از رویکردهای نوآورانه ای که ما در این طرح داشتیم، این است که دانشجو به دانشجو آموزش می دهد؛ این طور نیست که اساتید برند سطح بالا دانشجویان را تحت آموزش قرار دهند به این صورت که دانشجویانی که از یک سطحی از قرائت، توانمندی های فردی، روش تدریسی و فن بیان برخوردار هستند، حدود 100 ساعت تحت آموزش اساتید تراز اول قرار می گیرند ولی در مرحله بعد دیگر آن اساتید تراز اول نمی آیند دانشجویان را در خوابگاه ها آموزش دهند بلکه دوست آن دانشجو این آموزش را انجام می دهد، یعنی از دانشجو به دانشجو صورت می گیرد.

نماینده سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با بیان اینکه ما این طرح را از سال 94 آغاز کردیم و حدود 50 دوره را برگزار کردیم، اظهار کرد: در طول دو سال اخیر که با بحران کرونا مواجه بودیم و شرایط حضوری دانشجویان فراهم نبود، ما به صورت بستر مجازی معاونت آموزشی این دوره ها را برگزار کردیم و تاکنون هزار نفر را تحت آموزش قرار دادیم و این هزار نفر در قالب یک شبکه قرآنی دانشجویان که ما اسمش را باشگاه قرآنی نور گذاشتیم، اکنون در کنار یکدیگر از اقصی نقاط کشور از برنامه های متعدد و خدمات سایر بخش های سازمان بهره مند می شوند.

آرام بیان کرد: خوشبختانه این شبکه دانشجویی توانسته هر باری که این دوره ها را برگزار می کنیم، زنجیره ای تبلیغاتی به عنوان سفیران قرآنی فعالیت های قرآنی را انجام دهند. از بین این دوستان حافظان زیادی داریم که در این دوره ها شرکت می کنند و از این هزار نفر 100 نفر حافظ شدند.


آرام، انس و مطالعه قرآن و عمل به آن به عنوان ضرورت زندگی توحیدی، فعال سازی قوه اختیار به وسیله قرآن، آشنایی با مفهوم تدبر و نقش آن در زندگی به واسطه شناخت موضوعات سوره ها و عمل به آن و توانایی گام بندی یک موضوع برای عمل و رسیدن به عمل به صورت مصداقی را از جمله اهداف طرح دانشجو متدبر قرآن کریم برشمرد.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا