عزیمت موکب اهالی کربلا به مناسبت شهادت امام صادق(ع) به حرم امام رضا و حضرت معصومه(ع)


عزیمت موکب اهالی کربلا به مناسبت شهادت امام صادق(ع) به حرم امام رضا و حضرت معصومه(ع)

موکب اهالی کربلا به مناسبت شهادت حضرت امام صادق علیه السلام به حرم امام رضا و حضرت معصومه (علیهما السلام) مشرف می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، هیئتی از موکب اهالی کربلای معلی به منظور گرامیداشت سالروز شهادت امام صادق (علیه السلام) برابر با روز بیست و پنجم ماه شوال (۶ خرداد) به سمت حرم مطهر حضرت امام رضا و خواهر گرامی شان حضرت معصومه (علیهما السلام) عزیمت کرد.

عقیل عبد الحسین الیاسری، رئیس بخش شعایر و موکب های حسینی وابسته به آستان قدس حسینی و عباسی در مصاحبه با شبکه الکفیل گفت، موکب اهالی کربلا مناسبت ها را چه در عراق و یا خارج آن گرامی می دارد که از جمله آن گرامیداشت سالروز شهادت امام صادق (علیه السلام) در حرم مطهر امام رضا و خواهر گرامی ایشان حضرت معصومه (علیهما السلام) است. این بخش همه امور سازماندهی و هماهنگی را به منظور انجام مراسم عزاداری و خدماتی فراهم نموده است.

وی ادامه داد: اولین مقصد موکب حرم حضرت معصومه دختر امام کاظم (علیهما السلام) در شهر مقدس قم است سپس موکب عازم شهر مقدس مشهد جاییکه بارگاه امام رضا (علیه السلام) است خواهد شد.

الیاسری اظهار داشت، برنامه عزاداری و خدماتی توسط موکب برای احیای این مناسبت تدارک دیده شده است که شامل چندین بخش‌ از جمله حضور هیئت عزاداری یکپارچه در صحنهای دو حرم مطهر امام رضا و حضرت معصومه (علیهما السلام) و بر پایی مجالس سوگواری در برخی حسینیه های شهر مقدس قم و مشهد می شود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت