دستور پخت موساکای بادمجان و گوشت خانگی


دستور پخت موساکای بادمجان و گوشت خانگی

طرز تهیه موساکا بادمجان و گوشت خوشمزه و مجلسی گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا

دستور پخت موساکای بادمجان و گوشت خانگی

مواد لازم برای موساکا

گوشت چرخ شده 500 گرم بادمجان 6 عدد فلفل دلمه ای خرد شده 2 عدد سیب زمینی 4 عدد پنیر پیتزا 2 پیمانه سس سفید 1 پیمانه رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذا خوری روغن به میزان لازم نمک، فلفل و زرد چوبه به میزان لازم

1. طرز تهیه موساکا بادمجان و گوشت
مرحله اول آماده سازی سس گوشتی، برای این کار، ابتدا داخل تابه ای روغن ریخته و روی حرارت می گذاریم حالا گوشت چرخ شده را داخل تابه ریخته و به همراه نمک، فلفل و زردچوبه خوب تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. حالا فلفل دلمه و رب گوجه را افزوده و خوب تفت می دهیم تا یک سس غلیظ و به روغن افتاده بدست بیاید.


2. مرحله دوم: آماده سازی بادمجان
بادمجان ها را پوست گرفته و به صورت حلقه ای برش می دهیم و داخل کاسه آب و نمک 30 دقیقه استراحت می دهیم، بعد آبکش کرده و داخل روغن داغ دو سمت بادمجان ها را خوب سرخ می کنیم.

3. مرحله سوم: آماده سازی سیب زمینی
سیب زمینی ها را پوست کنده و حلقه حلقه می کنیم. حالا سیب زمینی ها را داخل قابلمه آب در حال جوشی ریخته و به مدت 10 دقیقه می پزیم و بعد آبکش می کنیم و آماده می گذاریم.

4. مرحله چهارم: تهیه موساکا
داخل ظرف پیرکسی را با روغن چرب می کنیم و 1 لایه سیب زمینی ته ظرف می چینیم. حالا یک لایه سس گوشتی ریخته و روی سس گوشتی را با بادمجان های آماده شده می پوشانیم. حالا یک لایه سس سفید ریخته و دوباره این مراحل را تکرار می کنیم در نهایت روی مواد را با پنیر پیتزا می پوشانیم.

5. مرحله آخر: پخت موساکا
موساکا، را به مدت 30 دقیقه در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد می پزیم و بعد در کنار انواع سس ها نوش جان کنید.

منبع: آشپزی خانگی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها