هوای 2 شهر خوزستان در شرایط خطرناک قرار گرفت


هوای 2 شهر خوزستان در شرایط خطرناک قرار گرفت

اهواز - ایرنا - سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوای شهرهای بهبهان و مسجدسلیمان را در روز چهارشنبه، در شرایط خطرناک اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دومین روز تعطیلی سراسری خوزستان به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار، وضعیت آلودگی هوا به نسبت روزهای گذشته بهبود یافته و تنها ۲ شهر در شرایط خطرناک قرار دارند.

سامانه پایش کیفی هوای کشور در ساعت ۱۱ روز چهارشنبه، شاخص کیفی هوای شهرهای بهبهان را ۴۱۹ و مسجدسلیمان ۳۴۰ در شرایط خطرناک گزارش کرد. در همین زمان شاخص کیفی هوای شهرهای اندیمشک ۱۸۹، رامشیر ۱۵۷، شوش ۱۵۴و هندیجان ۱۶۲ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها؛ شاخص کیفی هوای شهرهای اهواز ۱۳۲، امیدیه ۱۳۶، بندر امام خمینی(ره) ۱۳۶، شادگان ۱۰۳، شوشتر ۱۴۴ و ماهشهر ۱۲۹ ناسالم برای گروه‌های حساس؛ و شاخص کیفی هوای شهرهای آبادان ۹۱، حمیدیه ۹۴، سوسنگرد ۸۷ در شرایط قابل قبول (سالم) بوده است. همچنین ایستگاه‌های پایش شهرهای ایذه، دزفول، خرمشهر، رامهرمز، کارون و گتوند داده‌ای برای نمایش نداشتند.

گرد و غبار شدید که از عصر دوشنبه از کانون‌های کشور عراق وارد خوزستان شده تعطیلی سراسری مدارس و ادارات استان را در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری به دنبال داشت. این در حالیست که آخرین آمار اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در ساعت ۲۳ سه‌شنبه کاهش شدت گرد و غبار را نشان می‌دهد. طبق این گزارش غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) در آبادان ۴۶۲، امیدیه یک هزار و ۱۷۹، اندیمشک ۴۳۲، اهواز ۷۱۳، بندر امام خمینی(ره) ۶۳۲، بهبهان ۹۸۲، حمیدیه ۳۶۶، دزفول ۶۲۰، رامشیر ۶۵۴، دشت آزادگان ۳۱۶، شادگان ۶۹۱، شوش ۴۶۰، شوشتر ۹۵۳، گتوند ۵۴۹، ماهشهر ۴۹۶، مسجدسلیمان ۴۶۲ و هندیجان ۳۷۱ بود. حدمجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

بیشترین غلظت گرد و غبار در سه روز اخیر در حمیدیه در ساعت ۲۰ روز دوشنبه با ۱۰ هزار، اهواز با هفت هزار و ۱۴۳، شادگان با هشت هزار و ۳۳۵ و شوشتر با پنج هزار میکروگرم برمترمکعب ثبت شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده است که فرونشینی گرد و غبار انتقالی از کشور عراق که سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در بیشتر نقاط استان شده است تا اواخر وقت چهارشنبه با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت. همچنین تا روز پنجشنبه هفته جاری وزش باد به ویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی خوزستان متوسط تا شدید خواهد بود و احتمال برخاستن گرد و خاک محلی نیز در این مناطق وجود دارد.

پیش از این نیز، کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان در پی گرد و غبار شدید روز ۲۷ اردیبهشت مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات سراسر استان را تعطیل اعلام کرد و روز ۲۸ اردیبهشت امتحانات مدارس هفت شهرستان شمالی (به جز پایه نهم) را لغو کرده و ۲ ساعت دورکاری برای ادارات در نظر گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل