افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به‌سرعت در هیئت دولت تصویب شود


افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به‌سرعت در هیئت دولت تصویب شود

عضو فراکسیون کارگری مجلس گفت: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هرچه سریع‌تر باید در هیئت دولت تصویب شود و از دولت سیزدهم خواستار تسریع در روند رسیدگی به این موضوع هستیم.

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به‌سرعت در هیئت دولت تصویب شود

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار در قزوینبا تأکید بر لزوم حمایت جدی دولت از اقشار کارگری و بازنشستگان اظهار داشت: عدم تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در هیئت دولت و بلاتکلیفی این موضوع مدت‌هاست که موجب دغدغه این قشر و تجمع اعتراض‌آمیز این عزیزان شده است.

وی اضافه کرد: این بلاتکلیفی در حالی است که این موضوع در شورای عالی کار و طبق مواد 96 و 111 سازمان تامین اجتماعی به تصویب مدیرعامل و هئیت مدیره این سازمان رسیده و به هیئت دولت هم ارسال شده است.

محمدبیگی ادامه داد: به همین جهت از دولت محترم خواستار تسریع در روند رسیدگی به این موضوع هستیم تا بعد از تصویب در هیئت دولت هر چه زودتر جهت اجرا به وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی ابلاغ و خبر خوش آن موجب دلگرمی حدود 4 میلیون مستمری بگیر و بازنشسته این سازمان شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با بیان اینکه یکی از مهمترین تأکیدات رئیس جمهور محترم جمهور در دولت سیزدهم توجه ویژه به اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه است، گفت: بنابراین با توجه به فرآیند مردمی‌سازی یارانه و حذف ارز 4200 تومانی این موضوع بسیار حائز اهمیت است تا فشار مالی ایجاد شده در جراحی بزرگ اقتصادی کمتر اقشار ضعیف و متوسط جامعه به ویژه کارگران و بازنشستگان را آزار دهد.

محمدبیگی با اشاره به تأکیدهای مهم رهبر معظم انقلاب برای ارتقای معیشت، افزایش مستمری‌ها و همچنین ایجاد رفاه مطلوب برای اقشار مختلف مردم افزود: در دیدار اخیر معظم له با جمعی از کارگران و بازنشستگان به مناسبت روز کارگر هم ایشان از به حق بودن برخی از این مطالبات گفتند و این موضوع دغدغه ما در مجلس هم به شمار می‌رود.

وی افزایش حقوق بازنشستگان در سال جدید را از جمله قوانین مجلس یازدهم برشمرد و ادامه داد: در مجلس یازدهم این مطالبه مهم قشر بازنشستگان را به صورت ویژه پیگیر هستیم و از دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم اجرای هر چه زودتر حقوق قانونی آنها را مطالبه داریم.

ش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور