نسخه جدید شبکه رمزارز لونا (Terra 2.0) بعد از شکست این پروژه


نسخه جدید شبکه رمزارز لونا (Terra 2.0) بعد از شکست این پروژه

در چند روز اخیر اتفاقی برای پروژه بزرگ ترا افتاد که باعث شکست کلی این شبکه شد. این شکست به دلیل نحوه طراحی شبکه بود. برای آشنایی دقیق‌تر با دلایل این شکست می‌توانید به مقاله دلیل سقوط وحشتناک ارز دیجیتال...

در چند روز اخیر اتفاقی برای پروژه بزرگ ترا افتاد که باعث شکست کلی این شبکه شد. این شکست به دلیل نحوه طراحی شبکه بود. برای آشنایی دقیق‌تر با دلایل این شکست می‌توانید به مقاله دلیل سقوط وحشتناک ارز دیجیتال مراجعه کنید. اما اخیراً پیشنهاداتی برای آینده ترا مطرح شد که به شرح زیر است.

تیم اکوسیستم ترا در توئیتر اعلام کرده که بلاک‌چین آینده ترا، در اصل یک هاردفورک از بلاک‌چین قدیمی نیست؛ بلکه به طور کامل، پیدایش یک بلاک‌چین جدید خواهد بود.

هاردفورک یک اصطلاح در تکنولوژی بلاک‌چین است. این یعنی یک تغییر اساسی در پروتکل شبکه به طوری‌که تمام نود (node) یا گره‌ها باید نسخه قبلی از شبکه را در خود بروزرسانی کنند. این یعنی دیگر گره‌های بلاک‌چین جدید، بلاک‌چین قبلی را قبول نمی‌کنند. این باعث تغییر کلی مسیر شبکه می‌شود.

تیم ترا همچنین یک هاردفورک را به این صورت تعریف کرد که بلاک‌چین موجود، به دو زنجیره تبدیل می‌شود به طوری‌که تاریخچه مشترکی دارند، اما آینده هر کدام متفاوت است. تیم ترا در این مورد گفت:

نکته در این است که یک بلاک‌چین فورک شده، با بلاک‌چین اصلی تاریخچه مشترکی دارد، اما در ترا 2.0 این طور نیست. ترا 2.0، پیدایش یک بلاک‌چین جدید خواهد بود. اگر پیشنهاد 1623 تمام شود، یک بلاک‌چین جدید ترا ساخته خواهد شد که کار خود را از بلاک صفر، آغاز خواهد کرد و تاریچه بلاک‌چین قدیمی را نخواهد داشت.

پیشنهاد 1623، پیشنهادی برای انجمن تراست، که در مورد اصلاحات آینده این شبکه رای‌گیری شود.

نسخه جدید شبکه رمزارز لونا (Terra 2.0) بعد از شکست این پروژه

برنامه‌های غیرمتمرکز ترا کلاسیک در شبکه جدید موجود نخواهند بود

به علاوه، این تیم توضیح داد که برنامه‌های غیرمتمرکز محبوب ترا کلاسیک، در شبکه جدید ترا (لونا) وجود نخواهد داشت.

رای‌گیری پیشنهاد 1623 و مسدود کردن دارایی‌های پروژه توسط مقامات کره جنوبی

در همین زمان‌، پیشنهاد 1623 همچنان در حال رای‌گیری است. در حال حاضر، 77 درصد از انجمن ترا در این رای‌گیری شرکت کرده‌اند و از بین آن‌ها 65.99 درصد آن‌ها موافق این پیشنهاد هستند.

با توجه به این درصدها، یعنی رای دادن بیشتر از 50 درصد و نبود رای مخالف بیش‌تر از 33 درصد، این پشنهاد به آرامی انجام خواهد شد.

در همین حال مقامات کره جنوبی قصد مسدود کردن دارایی‌های گارد بنیاد لونا (LFG) را دارند. انجمن ترا، نتیجه این کار را به صورت زیر توضیح داده است:

اگر دارایی‌های گارد بنیاد لونا اتفاق بیافتد، بازپرداخت سرمایه‌گذاران خردی که تضمین شده بود انجام شود، انجام نخواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت