تشکیل کارگروه ویژه در سازمان تجارت برای توسعه روابط بازرگانی با روسیه


تشکیل کارگروه ویژه در سازمان تجارت برای توسعه روابط بازرگانی با روسیه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدصادق مفتح قائم مقام بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در همایش مشترک تجاری ایران و روسیه با بیان اینکه کارگروه ویژه‌ای در سازمان توسعه تجارت برای بررسی حل مشکلات بازرگانی بین...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدصادق مفتح قائم مقام بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در همایش مشترک تجاری ایران و روسیه با بیان اینکه کارگروه ویژه‌ای در سازمان توسعه تجارت برای بررسی حل مشکلات بازرگانی بین دو کشور برقرار شده است، گفت: در این همایش تسهیل ارتباطات مالی، بانکی، رفع موانع گمرکی، دیپلماسی تجاری و تسهیل نتایج آزمایشگاه‌ها و تسهیل فرایند ثبتی و برقراری ارتباط مستقیم بین فعالان دو کشور دنبال می‌شود.

مفتح همچنین به دیدار رؤسای جمهور دو کشور ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون سفر معاون نخست‌وزیر روسیه به ایران نشان از اهمیت توسعه روابط بین دو کشور دارد.

وی اظهار داشت:‌ ایران با داشتن منابع غنی نفت، انرژی، موقعیت ژئوپلتیک و امنیت و ثبات پایدار، نیروی کار جوان، جوانان تحصیلکرده دارای زمینه مناسبی برای توسعه روابط و سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور دارد.

وی گفت:‌ ایران می‌تواند به هاب منطقه‌ای تبدیل شود و‌ در بخش خدمات فنی و مهندسی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و در کشورهای مختلف پروژه‌های بزرگ خدمات فنی و مهندسی اجرا کرده است.

مفتح یکی از زمینه‌های توسعه همکاری بین ایران و روسیه را در زمینه تجارت و غذایی، کشاورزی،‌ مصالح ساختمانی، پتروشیمی، منسوجات، خودرو و قطعات خودرو و خدمات فنی و مهندسی ذکر کرد.

قائم مقام وزیر صنعت همچنین گفت:‌ از پروژه‌های مشترک سرمایه‌گذاری بین دو کشور استقبال می‌کنیم و همچنین تسهیل‌گری در زمینه سرمایه‌گذاری در نفت، گاز و پتروشیمی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی