سامانه جامع تجارت، در گرو مشکلات حقوقی در وزارت اقتصاد


وزیر صمت گفت:سامانه جامع تجارت کامل است و اگر گمرک را کنار بگذاریم، مابقی کارها به درستی در این سامانه انجام می شود.

گروه سنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش خبرنگار بازارنیوز در خصوص آخرین وضعیت سامانه جامع تجارت، اظهار کرد: این سامانه زیر ساخت بسیار مهمی است و از ماه‌های گذشته یکی از محورهای اصلی کار در وزارت صمت است. روزانه در این سامانه ۵ میلیون تراکنش انجام می‌شود که نشان از اهمیت بالای این سامانه است. ثبت سفارش، ارائه کارت بازرگانی، اعلام قیمت، فاکتورها، صورت‌حساب‌ها، انبارها و... از جمله فعالیت‌های این سامانه است.

سامانه جامع تجارت، در گرو مشکلات حقوقی در وزارت اقتصاد

وی افزود: تنها بخشی که هنوز عقب است، گمرک جمهوری اسلامی ایران است که مطلع هستید کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیگیر کار است.گویا مشکل از سوی یک پیمانکاری است که با گمرک همکاری می‌کند و این پروژه را به عهده داشته است.

فاطمی امین ادامه داد: وزارت اقتصاد در مراحل تغییر ابن پیمانکار است و ما امیدواریم این اتفاق هرچه زودتر رخ دهد. ما با وزارت اقتصاد کاملا هماهنگ هستیم و از چند ماه گذشته جلسات زیادی برگزار شد و کارهای متعددی هم انجام وپیشرفت کرده اما برخی از جاها از جمله این حوزه گمرک به دلیل مشکلات حقوقی که وجود دارد، کار به مشکل خورده است. وزارت اقتصاد کاملا هماهنگ و پیگیر کار است.

وزیر صمت در پاسخ به زمان تکمیل کامل سامانه و اجرای دقیق آن به بازارنیوز گفت: سامانه کامل است و اگر گمرک را کنار بگذاریم مابقی کارها به درستی در این سامانه انجام می شود. اما در زمینه گمرک با توجه به این که کار بر عهده وزارت اقتصاد است، زمان اتصال گمرک به سامانه را آنها باید اعلام کنند.

پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها