مردمی‌سازی‌ فعالیت‌های قرارگاه حجاب و عفاف چهارمحال و بختیاری در اولویت قرار گیرد


مردمی‌سازی‌ فعالیت‌های قرارگاه حجاب و عفاف چهارمحال و بختیاری در اولویت قرار گیرد

شهرکرد - ایرنا -معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال‌ و بختیاری با اشاره به ضرورت مردمی‌سازی‌ فعالیت‌های قرارگاه‌ حجاب و عفاف استان گفت: لازم است در اجرای‌ برنامه‌های فرهنگی مرتبط با این حوزه، توجه به نقش بنیادی خانواده‌ها در راس امور باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حسین‌میرزایی روز چهارشنبه‌ در دومین نشست قرارگاه حجاب و عفاف چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۱ افزود: بررسی مباحث حجاب و عفاف فراتر از نشست‌های‌ اداری است و زمانی که کارشناسان دانشگاهی، صاحب‌نظران و افراد موثر اجتماعی‌ و مراجع‌ مردمی در این نشست‌ها حضور یابند می‌توان به شکلی دقیق‌تر به آسیب‌شناسی‌ پرداخت و راهکارهای عملیاتی را استخراج کرد.

وی به تشکیل ۶ کمیسیون تخصصی زیرمجموعه هیات اندیشه‌ورز استان اشاره و تصریح کرد: می‌توان‌ از ظرفیت‌های مردمی در موضوعات فرهنگی در قالب یک کمیسیون تخصصی استفاده کرد و بحث حجاب و عفاف را نیز در این چارچوب‌ به نتیجه رساند.

حسین‌میرزایی، بحث حجاب و عفاف را خاص یک جنسیت و یا یک سن ندانست و یادآور شد: برای اثرگذار بودن برنامه‌های این حوزه باید بر اقدامات فرهنگی متمرکز شد، اگر چه این اقدامات تا به دست آمدن‌ نتیجه، نیاز به زمان بسیاری دارد اما دستیابی به اهداف را تضمین می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری همچنین بر لزوم تدوین برنامه‌های فرهنگی بر محوریت خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: عادی‌انگاری‌ در موضوع حجاب و عفاف بین خانواده‌ها بسیار خطرناک است و باید اقدامات به سمت اغنایی‌ و بصریت‌افزایی‌ پیش برود.

حسین‌میرزایی با بیان اینکه کار فرهنگی حوزه حجاب و عفاف در برخی دستگاه‌ها همچون آموزش و پرورش از اهمیت بالاتری برخوردار است، افزود: اگر شالوده فکری و اعتقادی افراد از سنین‌ پایین‌ به درستی شکل بگیرد نتیجه مثبت آن را می‌توان در دوران جوانی و بعد از آن نیز به خوبی مشاهده کرد.

وی به اهمیت دوراندیشی در اجرای برنامه‌های ارتقا فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه و ایجاد فضای امن در محیط های عمومی و رفع دغدغه خانواده‌ها در این رابطه اشاره و تصریح کرد: رسانه‌ها و صدا و سیما در موضوع الگوسازی‌ برای جوانان و نوجوانان نقش مهمی را برعهده دارند و باید از ظرفیت‌های خود برای ترویج حجاب و عفاف به خوبی استفاده کنند.

حسین‌میرزایی از مجموع دستگاه‌های‌ اجرایی عضو قرارگاه حجاب و عفاف استان خواست؛ از پراکندگی در برنامه‌های این حوزه دوری‌ کرده و با تمرکز بر چند عنوان طرح و برنامه محدود، در یک زمان‌بندی‌ مشخص به سمت ارتقای این فرهنگ حرکت کنند.

به گزارش ایرنا، جمعی از اعضای قرارگاه حجاب و عفاف چهارمحال و بختیاری در نشست روز چهارشنبه این قرارگاه به ارائه دیدگاه‌ها و برنامه‌های‌ پیشنهادی خود پرداختند.

برگزاری نشست مشترک دانشگاه‌های استان برای اجرای طرح‌های‌ موثر در حوزه حجاب و عفاف، تشویق دانشجویان محجبه، افزایش نظارت‌ها بر بازار پوشاک، حمایت از تولیدکنندگان اقلام فرهنگی و هنری مرتبط با حجاب و عفاف و استفاده بهینه از فضای مجازی و پشتیبانی از کنشگران‌ فعال‌ در این‌ فضا برای ارائه محتواهای فرهنگی از جمله راهکارها و برنامه پیشنهادی‌ اعضای قرارگاه به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی تراکتور مشخص شد