مشارکت مردم در حوزه سلامت از رویکردهای دولت سیزدهم است


مشارکت مردم در حوزه سلامت از رویکردهای دولت سیزدهم است

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی گفت: مشارکت مردم در حوزه سلامت یا به تعبیری اجتماعی کردن سلامت از رویکردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و سلامت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی بیگ زاده روز چهارشنبه در دومین مجمع خیرین سلامت خراسان شمالی، اظهار داشت: سلامت به عنوان محور اصلی رشد و توسعه جامعه جزو برنامه های اصلی دولت سیزدهم است که برای جلب مشارکت همه آحاد جامعه در حوزه سلامت، راهی جز اجتماعی شدن آن وجود ندارد.

وی افزود: در این میان بهره گیری از ظرفیت های مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد در بخش بهداشت و درمان از رویکردهای دولت سیزدهم برای ارتقای شاخص های سلامت در کشور است.

بیگ زاده با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت باید به سمت پیشگیری از بیماری و آسیب ها متمرکز شویم، گفت: کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر و غیر واگیردار، امنیت غذایی و توجه به محصولات غذایی و کنترل حوادث جاده ای استان از محورهای اولویت دار استان است.

ایجاد بستر های لازم برای حضور پزشکان

امام جمعه موقت بجنورد نیز در این آیین با تاکید بر ایجاد بستر های لازم برای حضور پزشکان متخصص در خراسان شمالی، گفت: این استان نیازمند بسیاری از نیروهای درمانی متخصص است که باید با هم افزایی و همت مسوولان تامین شود.

حجت الاسلام رحیم مهدوی پور با اشاره به پایین بودن آگاهی سلامت شهروندان، گفت: بسیاری از شهروندان نسبت به حوزه سلامت و راه های حفظ سلامتی آگاهی چندانی دارند به گونه ای که باید از راههای مختلف بویژه فضای مجازی و رسانه ها، سواد مردم در حوزه سلامت افزایش یابد.

وی افزود: از سوی دیگر با ارتقای آگاهی مردم شاهد کاهش هزینه های سلامت و درمان خواهیم بود.

حجت الاسلام مهدوی پور با بیان اینکه صحت و سلامت مقدمه هر اقدام بزرگ عمرانی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، یادآور شد: تا زمانی که افراد به لحاظ روحی و جسمی سالم و تندرست نباشد، نمی توان شاهد موفقیت این جامعه در عرصه های گوناگون باشیم.

این مراسم با حضور امام جمعه موقت بجنورد، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان، علمای اهل سنت و نیکوکاران حوزه سلامت استان برگزار شد.

در دومین مجمع خیرین سلامت خراسان شمالی که با هدف مشارکت عمومی در سلامت همگانی برگزار شد، از ۷۰ نیکوکار حوزه بهداشت و سلامت استان قدردانی شد.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا