دید افقی در کهگیلویه و بویراحمد همچنان پایین تر از استاندارد است


دید افقی در کهگیلویه و بویراحمد همچنان پایین تر از استاندارد است

یاسوج- ایرنا- اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گزارش از وضعیت دید افقی در نقاط مختلف این استان ارائه داد و اعلام کرد که دید افقی در بیشتر مناطق همچنان پایین تر از میزان استاندارد است .

به گزارش ایرنا ، براساس گزارش هواشناسی با توجه به ادامه پدیده ریزگرد در کهگیلویه و بویراحمد، همچنان با کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا در استان روبه رو هستیم.
این گزارش حاکی است ، کمترین میزان دید افقی امروز چهارشنبه چهارم خرداد ماه به ترتیب مربوط به دهدشت با ۵۰۰ متر و لیکک با ۸۰۰ متر است. دیروز سه شنبه دید افقی در دهدشت و لیکک حدود ۴۰۰ متر بوده است.
دید افقی در شهر دوگنبدان دیروز ۲۰۰ متر بود و امروز به ۲ هزار متر رسید ، همچنین دید افقی در منطقه امام زاده جعفر گچساران به ۶ هزار متر رسیده است.
دید افقی در یاسوج و سی سخت در روز گذشته ۵ هزار متر بوده که امروز به ۸ هزار متر است.
میزان دید افقی در یک هوای استاندارد ۱۰ هزار متر است.
کارشناسان بهداشتی به افراد آسیب پذیر از جمله سالمندان، کودکان و افراد با بیماری‌های قلبی و ریوی توصیه می کنند با توجه به وضعیت آلودگی هوا از حضور در فضای باز اجتناب کنند.

براساس اعلام سازمان هواشناسی پدیده گرد و خاک از بعداز ظهر روز دوشنبه گذشته وارد جو استان کهگیلویه و بویراحمد شد و دید افقی را در برخی از مناطق به ۲۰۰ متر رساند.

در پی وقوع گرد و خاک شدید دید افقی روز سه شنبه در امام زاده جعفر شهرستان گچساران به ۲۰۰ متر، شهرستان بهمئی ۲۰۰ متر، در گچساران ۲۰۰ متر، در شهر دهدشت ۴۰۰ متر، یاسوج ۵۰۰۰متر و در شهرستان دنا به ۶۰۰۰ متر رسید . استاندارد دید افقی ۱۰ هزار متر است.

این سازمان از روز یکم خرداد ماه هشدار لازم را در خصوص وضعیت هوا و بروز پدیده گرد و خاک داده بود.

شهرستانهای گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله کهگیلویه، بهمئی، چرام، لنده، گچساران و باشت از مناطق جنوبی استان در مجاورت با استان خوزستان یکی از مناطق ورود پدیده گرد و خاک به بخش جنوب و غربی کشور واقع شده‌اند.

میزان آلودگی در شهرستانهای کهگیلویه، گچساران، بهمئی، لنده، چرام و باشت به‌علت هم‌جواری با استان خوزستان و دهانه ورود گرد و غبار، شدید است، اما به‌علت نبود دستگاه و ایستگاه سنجش آلودگی هوا در این مناطق، میزان غلظت آلودگی بطور دقیق مشخص نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !