نیمی از سوانح فوتی همدان مربوط به عابران است


نیمی از سوانح فوتی همدان مربوط به عابران است

همدان - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: نیمی از سوانح فوتی معابر درون شهری این شهرستان در 2 ماهه سالجاری مربوط به عابران است.

سرهنگ «فرخ جمالی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۶ نفر در سوانح درون شهری همدان جان خود را از دست دادند که سه نفر از آنها عابران پیاده هستند.

وی اضافه کرد: ساعت ۶ صبح روز گذشته نیز بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پراید با عابر ۶۰ ساله این فرد جان خود را از دست داد و راننده که قصد فرار داشت دستگیر شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان علل بالا بودن آمار فوتی عابران را فراهم نبودن زیر ساخت و عمل نکردن مسئولان مرتبط به وعده ها در مورد اجرای پروژه ها دانست و توضیح داد: هم اینک بلوار بعثت شهر همدان برای عابران بسیار خطرناک شده و تنها راه آن نیز نصب نرده در وسط بلوار است.

سرهنگ جمالی بیان کرد: با وجود تصویب نصب نرده از میدان پژوهش تا میدان پیشاهنگی در وسط بلوار اما تاکنون شهرداری اقدامی نکرده است و علاوه بر سوانح فوتی شاهد سوانح منجر به جرح عابران در این بلوار به ویژه در ابتدای هنرستان و چهار راه سعیدیه هستیم.

وی گفت: عابران همواره بدون توجه به مخاطره آمیز بودن عبور عرضی از جاده دنبال کوتاه ترین راه برای پیمودن عرض معابر هستند بنابراین باید با نصب نرده آنها را مجبور به استفاده از گذرگاه های عابر پیاده کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان بالا بودن سرعت و شدت سانحه را از دیگر علل روند رو به رشد عابران متوفی دانست و افزود: همه عابرانی که در سوانح درون شهری همدان جان خود را از دست دادند بالای ۶۰ سال سن دارند و این افراد پس از بروز سانحه به علت ناتوانی جسمی یا سر صحنه فوت کرده یا پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست می دهند.

سرهنگ جمالی ادامه داد: افراد مسن و پیر توان و قدرت واکنش به موقع هنگام مواجه با خطر و فرار از حادثه را ندارند همچنین هنگام عبور عرضی از معابر بی توجه به حق تقدم خودرو و سرعت وسایل نقلیه عرض راه را می پیمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حرف های داغ و تازه حسین رضازاده درباره بیماری‌اش