طرز تهیه کاچی زعفرانی مجلسی با نبات و آرد گندم


طرز تهیه کاچی زعفرانی مجلسی با نبات و آرد گندم

طرز تهیه کاچی زعفرانی خوشمزه و بی نظیر با نبات و آرد گندم مرحله به مرحله

طرز تهیه کاچی زعفرانی مجلسی با نبات و آرد گندم

مواد لازم برای تهیه کاچی زعفرانی ساده

آرد گندم ۱ لیوان نبات ۱ لیوان زعفران دم کرده غلیظ ۱/۳ لیوان آب ۵ الی ۷ لیوان گلاب ۱/۳ لیوان کره ۱۰۰ گرم روغن مایع ۱/۳ لیوان هل ۱ ق چای خوری زردچوبه ۱ ق چای خوری


مرحله اول ( درست کردن شهد )
ابتدا نبات را خرد کرده همراه با زعفران دم کرده و آب داخل قابلمه ریخته و صبر کنید تا نبات آب شود سپس گلاب را اضافه کرده و از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دوم (تفت دادن آرد )
در تابه دیگر آرد را ۲۰ دقیقه خوب تفت بدهید تا بوی خامی آرد از بین برود ولی نسوزد و مقداری تغییر رنگ بدهد سپس آرد را از روی حرارت برداشته کمی که خنک شد آن را الک کرده سپس به تابه برگردانید و کره و روغن را اضافه کنید ۵ دقیقه خوب هم بزنید و زردچوبه را اضافه کنید.

مرحله آخر
شهدی که در مرحله اول درست کردیم را یکباره به مخلوط آردمون اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا مایه یکدست شود و در آخر هل را اضافه می کنیم و هم زده و بمدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در ظرف را با شعله خیلی کم گذاشته تا به روغن بیفتد سپس کاچی زعفرانی را با مغز های مختلف تزئین کنید.

نوش جان

نکات و فوت و فن های کاچی زعفرانی

زمانی که شیره را اضافه کردید اگر مواد خیلی سفت بود مقداری آب جوش بریزید. شکر را می توان جایگزین نبات کرد. خلال بادام و پسته را می توان به موادمون اضافه کرد. هر چه آرد را بیشتر تفت دهید کاچی تیره تری خواهید داشت. آرد برنج را می توان جایگزین آرد گندم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...