تخت گاز طلا در اتوبان گرانی


تخت گاز طلا در اتوبان گرانی

رئیس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر تاکید کرد: در شرایطی که سیاستگذاری مسئولان بر دامن زدن به تورم و گرانی است، شک نداشته باشید که این گرانی و تورم بازار طلا را نیز ملتهب می کند و طلا نیز مانند دیگر کالا‌ها در اتوبان گرانی تخته گاز حرکت خواهد کرد.

تخت گاز طلا در اتوبان گرانی
محمد اسدی جوزانی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه تورم و گرانی در همه زمینه‌ها وجود دارد گفت: نباید انتظار داشته باشیم همه چیز گران شود، اما قیمت سکه و طلا ثابت بماند.

وی با اعلام اینکه پس از حذف عجولانه و بدون برنامه ارز ۴۲۰۰ تومانی، شاهد رشد سرسام‌آور قیمت‌ها هستیم گفت: در شرایطی که روغن نباتی از ۹۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان رسیده، ماکارونی، لبنیات، خودرو، نان و در یک کلام تمامی کالا‌های اساسی درگیر تورم فزاینده چند برابری شده، اینکه انتظار داشته باشیم قیمت طلا و سکه ثابت بماند یا پایین بیاید، خوش خیالی است.
وی با اعلام اینکه پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، مردم شاهد بی ارزش شدن لحظه‌ای پول هایشان هستند گفت: فردی که تا یک ماه قبل با حقوقش روزانه اش می‌توانست یک حلب روغن بخرد، امروز با حقوق ۴ روزش باید همان روغن را بخرد، بنابراین مردم بی ارزش شدن پول‌های شان را با تمام وجود حس میکنند و از این بابت عصبانی هستند.
رئیس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی پس انداز کردن هیچ معنا و مفهومی ندارد گفت: مردم به این باور رسیده‌اند که ریال روز به روز بی ارزش‌تر می‌شود و دولت هم همین سیاست را دنبال می‌کند، بنابراین برای آنکه توان مالی خود را حفظ کنند، به سمت خرید دلار رفته اند و به جای آنکه ریال را در بانک‌ها و پس انداز کنند، دلار‌ها و سکه‌ها را در خانه هایشان نگه می‌دارند.
وی از طلا به عنوان یکی از گزینه‌های مهم و تاثیر گذار برای حفظ ارزش پول ملی یاد کرد و گفت: امروزه مردم هیچ امیدی به کاهش قیمت‌ها و ثبات بازار ندارند و بدتر اینکه ایمان دارند پولشان روز به روز بی ارزش‌تر می‌شود، بنابراین ریال را به هر کالایی تبدیل میکنند، زیرا ایمان دارند همه چیز بالا می‌رود در حالی که ریال بی ارزش‌تر میشود.
اسدی جوزانی با اعلام اینکه اگر قرار باشد یک نظام اقتصادی بر مبنای تورم و گرانی برنامه ریزی و مدیریت شود، همه کالا‌ها را درگیر میکند و اگر سیاست گذاری بر ارزانی باشد نیز همه کالا‌ها ارزان می‌شود گفت: دولت سیزدهم بنا را بر گرانی گذاشته و در شرایطی ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرده که هیچ برنامه‌ای برای مدیریت بازار و کنترل قیمت‌ها نداشته است، در نتیجه هجوم مردم برای خرید همه چیز افزایش یافته است.
وی با اعلام اینکه امروزه مردم حتی پول‌های اندکشان را تبدیل به کالا و ارز می‌کنند گفت: اگر عملکرد حقوق بگیران را توجه کنید به محض آنکه حقوق شان را دریافت می‌کنند، به بازار‌ها می‌روند تا برای جلوگیری از بی ارزش‌تر شدن حقوقشان، کالا تهیه کنند، به همین دلیل شاهد کمبود برخی کالا‌ها و گرانی بیشتر هستیم.
رئیس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر در پاسخ به اینکه پیش بینی برای آینده بازار طلا چه خواهد بود گفت: اگر شما قول می‌دهید که روغن ۴۵۰ هزار تومانی دوباره ۹۰ هزار تومان شود، یک کیسه آرد ۶۴۰ هزار تومانی دوباره ۳۸ هزار تومان شود، اگر قیمت لبنیات به گذشته برمی گردد و خلاصه آن که اگر همه چیز ارزان می‌شود و به قیمت گذشته برمی گردد، من هم میگویم طلا ارزان خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد