مقایسه کار کارمندی با تاکسی‌های اینترنتی؛ درآمد کار در اسنپ و تپسی چقدر است؟


مقایسه کار کارمندی با تاکسی‌های اینترنتی؛ درآمد کار در اسنپ و تپسی چقدر است؟

کار کارمندی و کار در اسنپ (https://itresan.com/tag/%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be/) و تپسی (https://itresan.com/tag/%d8%aa%d9%be%d8%b3%db%8c/) تفاوت‌های زیادی از نظر درآمد، مزایا، آینده شغلی و دیگر موارد دارد که ما در این مطلب به طور کامل به آن پرداختیه‌ایم. سرویس‌های تاکسی اینترنتی بومی با الگوبرداری از اپلیکیشن بین‌المللی اوبر...

کار کارمندی و کار در اسنپ و تپسی تفاوت‌های زیادی از نظر درآمد، مزایا، آینده شغلی و دیگر موارد دارد که ما در این مطلب به طور کامل به آن پرداختیه‌ایم.

سرویس‌های تاکسی اینترنتی بومی با الگوبرداری از اپلیکیشن بین‌المللی اوبر و سرویس‌های مشابه آن و البته حمایت سرمایه‌گذاران به نام داخلی و خارجی، توانستند ظرف مدت چند سال سیستم حمل و نقل و تاکسی‌رانی را در کشورمان متحول کنند.

سرویس‌هایی مانند اسنپ و تپسی با ارایه یک راهکار ساده و البته کاربردی، هزاران مسافر در سطح کلان‌شهر‌ها و حتی شهرهای کوچک را به رانندگان متصل می‌کنند و درصد خود را از سفرها برمی‌دارند. از طرفی مسافرین مجبور نیستند تا برای گرفتن تاکسی به سر خیابان یا یک محل پر عبور و مرور بروند و در آفتاب یا باران به امید عبور تاکسی بایستند و یا سر قیمت با آن‌ها چانه بزنند.

در سمت دیگر این ماجرا رانندگان تاکسی یا خودروهای شخصی هستند که آن‌ها نیز دیگر لازم نیست سر چهار راه بایستند و برای پیدا کردن مسافر فریاد بکشند، رانندگان حالا حق انتخاب دارند و می‌توانند از بین سفرهای درون شهری مختلف با مقاصد و قیمت‌های متفاوت، گزینه مورد نظر را انتخاب کنند، همچنین حالا با فراگیر شدن تاکسی‌های اینترنتی، وجود مسافر برای رانندگان در مقصد سفرها تقریبا قطعی است و هیچ خودرویی هنگام بازگشت به مبدا، خالی برنمی‌گردد.

مقایسه کار کارمندی با تاکسی‌های اینترنتی؛ درآمد کار در اسنپ و تپسی چقدر است؟

مقایسه کار کارمندی با تاکسی‌های اینترنتی؛ درآمد کار در اسنپ و تپسی چقدر است؟

شرایط خوب و سرویس‌دهی مناسب سرویس‌های تاکسی اینترنتی مانند اسنپ و تپسی باعث شده تا همه تا حدودی راضی باشند، البته مسافران نسبت به قیمت بالای سفر و گاها شرایط نامناسب خودرو شکایت دارند، رانندگان نیز از پایین بودن قیمت سفر و خدمات سرویس‌های تاکسی اینترنتی برای رانندگان شکایت می‌کنند.

اما در مجموع همه از این شرایط رضایت نسبی دارند و از این خدمات استفاده می‌کنند. به همین دلیل کار در تاکسی‌های اینترنتی رونق گرفته و با یک حساب سر انگشتی متوجه می‌شوید که درآمد این کار بسیار بالاست و این سوال برای بسیاری از کارمندان یا افراد حاضر در مشاغل دیگر به وجود آمده که آیا کار کردن در اسنپ و تپسی به صرفه نیست؟

در نگاه اول، کار در تاکسی‌های اینترنتی مزایای خاص خود را دارد، اول این که خود رئیس خود هستید، دوم اینکه زمان کاری منعطف دارید، کارتان نیاز به مدرک و درس خواندن ندارد و بدون سابقه کار می‌توانید از همین امروز مشغول به کار شوید، ضمن اینکه درآمد این کار نیز بسیار بالاست و درآمد شما از میانگین حقوق کارمندی در کشور بیشتر است.

همه ما برای شروع به یک کار چند شاخصه مهم را در نظر می‌گیریم، اولین مورد درآمد آن است، در این اوضاع اقتصادی نا به سامان همه به دنبال درآمد بالا هستند زیرا برای گذران زندگی در یک سطح معمولی نیاز به درآمد بالایی دارید. مورد دوم شرایط و مزایای کار است، به طور طبیعی شرایط کاری مانند ساعت کار، داشتن مهارت، توانایی شخصی، داشتن بیمه و مزایای مختلف تاثیر بسزایی در انتخاب یک شغل دارد.

مقایسه کار کارمندی با تاکسی‌های اینترنتی؛ درآمد کار در اسنپ و تپسی چقدر است؟

به جز این موارد، همه ما به آینده شغلی و ارتقاء موقعیت فعلی نیز فکر می‌کنیم، برای همین به دنبال مشاغلی می‌گردیم که جای پیشرفت داشته باشد و مهارت‌های ما را افزایش دهند. اسم و رسم شغل نیز در انتخاب آن اهمیت ویژه‌ای دارد، هر چند از قدیم گفته‌اند “کار که عار نیست” ولی همه ما به دنبال شغلی هستیم که جایگاه اجتماعی بالایی داشته باشد.

این مطلب را نیز بخوانید: وقتی که خبری از راننده اسنپ نیست!

با در نظر گرفتن این موارد می‌خواهیم کمی در شغل رانندگان تاکسی‌های اینترنتی دقیق شویم و نگاهی موشکافانه به این کار نسبتا جدید و وابسته به دنیای فناوری داشته باشیم. در نهایت بدمان نمی‌آید کار کردن در تاکسی‌های اینترنتی را با کار کارمندی مقایسه کنیم و به این نتیجه برسیم که درآمد کار در اسنپ و تپسی چقدر است و آیا کار در تاکسی‌های اینترنتی ارزش و صرفه دارد یا خیر؟ با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

درآمد و هزینه

درآمد کار: تاکسی اینترنتی بسیار بیشتر است

همانطور که گفتیم، مهم‌ترین مساله درآمد است. شما برای ورود به هر کاری ابتدا باید درآمد آن را بسنجید. درآمد کار در تاکسی‌های اینترنتی نیز برای تهران و کلان‌شهر‌ها نسبت به کار در شهرهای کوچک کمی تفاوت دارد. ما برای این‌کار در سفرهای خود با رانندگان اسنپ و تپسی صحبت کردیم و میزان درآمد حدودی‌شان را جویا شدیم.

بر این اساس اگر بخواهیم به صورت ساعتی به کار در تاکسی‌های اینترنت نگاه کنیم، در تهران و شهر‌های بزرگ، فردی که بخواهد به طور متمرکز و جدی در تاکسی‌های اینترنتی کار کند، می‌تواند به طور میانگین در ساعت حدود 60 تا 90 هزار تومان درآمد داشته باشد.

در حال حاضر و در تهران سفرهای معمولی با مسافت چند کیلومتری، حدود 25 تا 30 هزار تومان قیمت دارد. اما میانگین سفر در تهران برای یک مسیر معمولی (نه نزدیک و نه خیلی دور) حدود 30 تا 50 هزار تومان است.

مقایسه کار کارمندی با تاکسی‌های اینترنتی؛ درآمد کار در اسنپ و تپسی چقدر است؟

راننده‌های تاکسی‌های اینترنتی نیز در شرایط عادی، می‌توانند طی یک ساعت 2 تا 3 سفر 20 تا 40 هزار تومانی انجام دهند. البته همه این موارد به طور میانگین محاسبه شده، می‌دانیم که در ساعاتی از روز خیابان‌ها خلوت‌تر و در ساعاتی شلوغ‌تر و پرترافیک‌تر هستند. در روزهای بارانی و یا برفی ترافیک سنگینی در معابر تهران و کلان‌شهرها به وجود می‌آید، همچنین موضوعات مختلف به تفاوت قیمت در مناطق زوج و فرد و طرح ترافیک هم وجود دارد اما ما در این مقاله راه میانه را پیش گرفته‌ایم و با حذف کمیسیون تاکسی‌های اینترنتی، میانگین درآمد خالص را بر اساس گفته‌های رانندگان اسنپ و تپسی و تجربه شخصی در تهران بیان می‌کنیم.

با همین فرمول سفرهای طولانی‌تر در تهران حدود 60 تا 100 هزار تومان قیمت دارد که حدود 45 دقیقه تا 60 دقیقه زمان می‌برند و با این وجود به همان میانگین ساعتی 60 تا 90 هزار تومان می‌رسیم.

از طرفی در شهرهای بزرگ مانند مشهد، تبریز، شیراز و غیره شاید شاهد کرایه‌های 50 یا 70 هزار تومانی نباشیم ولی به دلیل ترافیک کمتر و مسیرهای کوتاه‌تر، راننده می‌تواند در یک ساعت چند سفر با قیمت 20 تا 40 هزار تومان را انجام دهد و به همان میانگین ساعتی 60 تا 90 هزار تومان برسد.

اما در شهر‌های کوچک‌تر هم مسافر کمتری وجود دارد و هم قیمت‌ها کمی کاهش پیدا می‌کنند، به عنوان مثال یک سفر 40 هزار تومانی در یک شهر بزرگ شاید در یک شهر کوچک 20 هزار تومان باشد، به این ترتیب میانگین درآمد اسنپ و تپسی در شهر‌های کوچک را حدود ساعتی 50 هزار تومان در نظر می‌گیریم.

مقایسه کار کارمندی با تاکسی‌های اینترنتی؛ درآمد کار در اسنپ و تپسی چقدر است؟

طبق اعلام اسنپ، میانگین درآمد ماهانه رانندگان این شرکت در سال 1400، حدود 10 میلیون تومان بود. البته این میانگین شامل افرادی می‌شود که از چند ساعت تا یک روز کامل در اسنپ کار می‌کنند، به همین دلیل افرادی که قصد دارند به صورت کامل و حدود 8 تا 9 ساعت در اسنپ فعالیت داشته باشند، حقوق ماهانه آن‌ها بیش از 10 میلیون تومان خواهد بود.

طبق این موارد وضعیت درآمد رانندگان تاکسی اینترنتی در تهران و کلان‌شهرها و شهرهای کوچک بر اساس ساعت، روز و ماه به شکل زیر است:

درآمد ساعتی

درآمد روزانه

درآمد ماهیانه

درآمد سالانه

راننده تاکسی اینترنتی

60 تا 90 هزار تومان480 تا 700 هزار تومان12.5 تا 18 میلیون تومان174 تا 216 میلیون تومان

کارمند

23 تا 48 هزار تومان190 تا 384 هزار تومان5 تا 10 میلیون تومان60 تا 120 میلیون تومان
به این ترتیب متوجه خواهید شد که کار در تاکسی‌های اینترنتی درآمد بسیار بیشتری از متوسط حقوق کارمندی دارد، بنابراین ما یک امتیاز مثبت برای کار در تاکسی‌های اینترنتی در نظر می‌گیریم.

هزینه‌های کار: کار کارمندی هزینه کمتری دارد

اما بر خلاف کار کارمندی که شاید تنها هزینه رفت و آمد را در بر داشته باشد، کار در تاکسی‌های اینترنتی هزینه‌های بسیار دارد. در ابتدا باید در نظر بگیرید که برای کار در اسنپ و تپسی باید یک خودرو مناسب داشته باشید، یعنی حداقل 100 میلیون تومان برای تهیه خودرو دست دو و در حالت عادی حدود 200 میلیون تومان سرمایه اولیه برای تهیه خودرو نو لازم باشد.

مورد دوم به هزینه‌های خودرو باز می‌گردد، البته در این زمینه نمی‌توان یک قیمت را مشخص کرد زیرا هزینه مربوط به خودرو به عوامل بسیار متعددی همانند مدل، سال تولید، میزان ساعات کار به عنوان تاکسی اینترنتی، مصرف سوخت خودرو و حتی محلی که خودرو را برای تعمیر و سرویس می‌برید وابسته است.

مقایسه کار کارمندی با تاکسی‌های اینترنتی؛ درآمد کار در اسنپ و تپسی چقدر است؟

اما اگر باز هم بخواهیم به طور میانگین یک رقم حدودی بیان کنیم، برای یک راننده با خودرو نو و سرحال، حدود یک چهارم درآمد، خرج خودرو (سوخت، تعویض روغن، لنت و …) خواهد شد، همچنین یک خودرو با وضعیت مطلوب و کمی قدیمی، به علاوه هزینه‌های جانبی، ماهیانه حدود یک سوم درآمد کار در اسنپ و تپسی هزینه دارد.

البته برای کار در تاکسی اینترنتی هزینه رفت و آمد ندارید و مستقیم از دم خانه می‌توانید کار کنید ولی یک کارمند برای رفت و آمد به محل کار باید هزینه پرداخت کند، که البته ما از این هزینه صرف نظر خواهیم کرد.

به طور قطع هزینه‌های کار در تاکسی‌های اینترنتی از هزینه کار به صورت کارمندی بیشتر بوده و از این نظر کار کارمندی ارجحیت دارد.

درآمد پایدار: تقریبا شرایط برای هر دو برابر است

کار کردن در تاکسی‌های اینترنتی یا هر نوع شغل آزاد دیگر، درآمد ثابت و پایدار ندارد. یعنی درآمد شما یک روز خوب است و یک روز معمولی، البته تعداد مسافران تاکسی‌های اینترنتی در حال حاضر به مقداری هستند که شما بدون مسافر باقی نمانید و به حداقل درآمد روزانه 500 تا 700 هزار تومان برسید ولی به هر شکل اگر یک روز به هر دلیل سرکار نروید، درآمدی نخواهید داشت.

مقایسه کار کارمندی با تاکسی‌های اینترنتی؛ درآمد کار در اسنپ و تپسی چقدر است؟

ضمن اینکه کار در تاکسی‌های اینترنتی وابسته به خودرو است و اگر خودرو خراب شود، تا زمان تعمیر آن خبری از درآمد نیست. البته باز هم تاکید می‌کنم بخش زیادی از میزان درآمد کار در تپسی و اسنپ ثابت است، زیرا شما مانند مغازه‌دارها یا بنگاه‌ها نیستید که یک یا چند روز به طور کامل مشتری نداشته باشید یا معامله‌ای نکنید، بلکه مسافر برای تاکسی‌های اینترنتی همیشه وجود دارد اما شاید در تعطیلات کمتر و در روزهای کاری بیشتر باشد.

در نقطه مقابل، کارمندان حقوق ثابت دارند و اگر یک یا چند روز سر کار نروند، حقوقشان را دریافت می‌کنند. البته کارمندان می‌توانند بر روی حقوقشان نیز حساب باز کنند و دستشان برای خرید کالا به صورت قسطی بیشتر باز است. اما درآمد کارمندی محدود است، همچنین شما باید نیازهای شرکت‌تان را برآورده کنید وگرنه جریمه خواهید شد اما در کار با تاکسی‌های اینترنتی اینگونه نیست، به طور کلی می‌توان گفت کار کارمندی محدودیت‌های بیشتری دارد.

شما ترجیح می‌دهید حقوق بیشتر اما نا پایدار داشته باشید یا حقوق کمتر اما پایدار؟ در این بخش هر دو شغل کارمندی و کار در تاکسی‌های اینترنتی ویژگی‌های مثبت و منفی تقریبا یکسانی دارند، به همین دلیل شرایط کار از منظر حقوق ثابت را برابر اعلام می‌کنیم.

شرایط و مزایای کاری

ساعت کاری: در تاکسی اینترنتی رئیس خودتان هستید

شرایط کاری در تاکسی‌های اینترنتی ساده است. اول این که شما ساعت کار منعطف دارید، می‌توانید در روز یا شب کار کنید، حتی می‌توانید این‌کار را به عنوان شغل دوم انتخاب کنید، هر زمان که خواستید می‌توانید از کار دست بردارید و هر زمان که خواستید به کار بازگردید.

ساعت کاری منعطف یک ویژگی بسیار مهم محسوب می‌شود زیرا دست شما را برای کار کردن باز می‌گذارد. زمانی که تاکسی اینترنتی هستید اگر به مشکلی بر خوردید یا نیاز بود تا یه یک کار خانوادگی برسید، می‌توانید بدون دغدغه از کار دست بکشید. همچنین رفتن به تعطیلات و مسافرت نیز تماما در اختیار خودتان است، لازم نیست حتما آخر هفته‌ها یا در تعطیلات که جاده‌ها شلوغ است به مسافرت بروید. البته که زمان کار کردن شما مستقیم با درآمدتان در ارتباط است اما ساعت کاری منعطف در مواقع بسیاری به کمک شما می‌آید.

مقایسه کار کارمندی با تاکسی‌های اینترنتی؛ درآمد کار در اسنپ و تپسی چقدر است؟

در نقطه مقابل و کار کارمندی شما باید هر روز سر ساعت معین سر کار خود حاضر شوید، کار شما هیچ موقع ترک نمی‌شود، تفاوتی ندارد وضعیت هوا چگونه است یا اینکه حالتان خوب است یا خیر، در هر صورت باید سر کار حاضر شوید، البته می‌توانید برای کارهای اورژانسی مرخصی بگیرید اما مرخصی‌های شما نیز محدود است. به همین دلیل از این نظر کار در تاکسی‌های اینترنتی جذاب‌تر است چرا که رئیس خودتان هستید.

بیمه و مستمری: کار کارمندی وضعیت بهتری دارد

کار در تاکسی‌های اینترنتی فعلا شامل بیمه نمی‌شود، البته با توجه به این که در خصوص ساعت و روزهای کاری، هیچ تعهدی از راننده گرفته نمی‌شود و اینکه راننده تنها در چند دقیقه می‌تواند ثبت نام کرده و کار خود را آغاز کند، تعجبی هم ندارد که شامل بیمه نشود. اما اسنپ و تپسی می‌توانند بخشی از رانندگان ثابت خود را در صورت گرفتن تعهداتی بیمه کنند حتی درآمد ثابت برای نیروهای خود در نظر بگیرند، اما به هر شکل این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

اما شما می‌توانید خودتان را بیمه کنید، که هزینه آن از بیمه کارمندی بیشتر است و نسبت به بیمه برخی ادارات دولتی هم خدمات کمتری دریافت می‌کنید. اما می‌‎توانید خود را بیمه کنید و مستمری بگیرید.

از طرفی اکثر کارمندان بیمه می‌شوند و 70 درصد مبلغ بیمه آن‌ها را کارفرما پرداخت می‌کند، به این ترتیب هزینه بیمه برای کارمندان بسیار کمتر است، ضمن این که رانندگان باید حتما خودرو خود را نیز بیمه کنند و هزینه آن را بپردازند. به این ترتیب در این بخش به کار کارمندی امتیاز مثبت می‌دهیم.

مزایا: کار کارمندی تقریبا مزایای بیشتری دارد

در خصوص مزایا نمی‌توان به طور دقیق نظر داد، مزایای کار در تاکسی اینترنتی مشخص است، هر کدام از شرکت‌های اسنپ و تپسی در باشگاه رانندگان خود خدمات خوبی مانند تخفیف سرویس خودرو، تخفیف کارواش، تخفیف استفاده از خدمات درمانی و پزشکی، تخفیف استفاده از اماکن ورزشی و غیره را می‌دهند. البته این شرایط و تخفیف‌ها به صورت رندوم ارائه می‌شود و نمی‌توان بر روی آن خیلی حساب باز کرد اما به هر شکل این خدمات توسط بسیاری از رانندگان استفاده می‌شود.

همچنین اسنپ و تپسی و دیگر شرکت‌ها طرح‌های تشویقی دارند که رانندگان با رسیدن به اهداف این طرح‌ها، جوایز مالی متنوعی دریافت می‌کنند که به افزایش درآمد آن‌ها کمک می‌کند.

مقایسه کار کارمندی با تاکسی‌های اینترنتی؛ درآمد کار در اسنپ و تپسی چقدر است؟

اما مزایای کار کارمندی به شرکتی که در آن کار می‌کنید بستگی دارد، اگر یک کارمند در شرکتی بزرگ مشغول به کار باشد، می‌تواند از خدمات درمانی، ورزشی، تفریحی و غیره به صورت رایگان یا تخفیف‌دار استفاده کند. همچنین ارگان‌های دولتی خدمات خوبی به کارمندان خود می‌دهند، مثلا دریافت خانه سازمانی یا خرید اجناس به صورت قسطی بخشی از این مزایا هستند.

اما همانطور که گفتم مزایای کار کارمندی به شدت به شرکتی که در آن مشغول به کار هستید وابسته است، زیرا بسیاری از شرکت‌ها هیچ مزایایی برای کارمندان خود در نظر نمی‌گیرند.

در این بخش هم می‌توان به نوعی نتیجه را مساوی اعلام کرد اما ما کفی مزایای کارمندی را سنگین‌تر می‌دانیم به همین دلیل امتیاز این بخش برای کارمندان است.

اعتبار شغل و رشد شخصی

وجهه شغل: کار کارمندی وجهه بسیار بهتری دارد

از این نظر باید گفت که کار کارمندی هر چقدر هم که سبک و ساده باشد، وجهه بهتری نسبت به کار در تاکسی‌های اینترنتی دارد. در نگاه مردم کار کارمندی اعتبار بیشتری دارد و حتی اگر کارمند دولت باشید، می‌توانید ضامن دیگران در امر وام گرفتن و تسهیلات بانکی شوید اما کار در اسنپ و تپسی به عنوان یک شغل آزاد و دم دستی به حساب می‌آید که به اعتبار شما اضافه نمی‌کند. به زبان ساده اگر راننده اسنپ باشید به راحتی به شما زن نمی‌دهند! همچنین خود رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نیز کار خود را به عنوان یک شغل اصلی حساب نمی‌کنند؛ اکثر آن‌ها معتقدند که اسنپ و تپسی کار نیست و اکثرا دنبال کار بهتری هستند. نمی‌دانم این تفکر درست است یا غلط اما وجه کار کارمندی بسیار بیشتر است.

ورود به شغل: تاکسی اینترنتی مثل آب خوردن است

برای کار کارمندی باید مدرک و مهارت و در اکثر مواقع سابقه کار داشته باشید، به این ترتیب حداقل چندسالی را باید به مهارت آموزی و تحصیلات بپردازید، همچنین کار کردن در شرکت‌های بزرگ نیاز به سابقه کار یا حتی پارتی‌بازی دارد، به همین دلیل برای کار کارمندی هرچند نیاز نیست سرمایه اولیه داشته باشید اما ورود به آن بسیار دشوار است.

مقایسه کار کارمندی با تاکسی‌های اینترنتی؛ درآمد کار در اسنپ و تپسی چقدر است؟

از طرفی شما ظرف چند دقیقه و حتی به صورت کاملا غیرحضوری می‌توانید در اپلیکیشن تاکسی‌های اینترنتی ثبت نام کرده و کار خود را آغاز کنید. این یک مزیت بسیار بزرگ است زیرا اگر خودرو داشته باشید، تنها چند دقیقه با کسب درآمد فاصله خواهید داشت. در واقع به همین دلیل است که کار در تاکسی‌های اینترنتی مزایای کمتری دارد و شامل بیمه نمی‌شود، زیرا راننده بدون دادن تعهد و حتی دیدار حضوری با مسئولین اسنپ و تپسی، می‌تواند کار خود را آغاز کند. از این نظر کار کردن در تاکسی‌های اینترنتی تقریبا برای همه آزاد و بسیار آسان است.

پیشرفت و آینده شغلی: کار کارمندی آینده‌دار است

همانطور که گفتیم، ورود به کار کارمندی نیاز به دانش، مهارت و تحصیلات دارد، به همین دلیل است که طبیعتا آینده بهتری در کار کارمندی وجود دارد، زیرا فرد مهارت لازم برای کار را به دست می‌آورد و در حین کار نیز پیشرفت می‌کند و می‌تواند آینده بهتری برای خود رقم بزند. ضمن اینکه سابقه کار برای کارمندان به معنای حقوق بیشتر، منصب بالاتر و حضور در شرکت‌های بزرگ‌تر است.

مقایسه کار کارمندی با تاکسی‌های اینترنتی؛ درآمد کار در اسنپ و تپسی چقدر است؟

اما کار در تاکسی‌های اینترنتی هیچ پیشرفت به خصوصی ندارد، البته دست فرمان شما بهتر می‌شود و مسیرها را نیز بهتر یاد می‌گیرید ولی اول و آخر کار در تاکسی‌های اینترنتی، فقط رساندن افراد به مقصدشان است! به این ترتیب نمی‌توان پیشرفت یا آینده شغلی خاصی را برای رانندگان تاکسی اینترنتی تصور کرد. حتی اگر 10 سال هم راننده تاکسی اینترنتی باشید باز هم حقوق شما افزایش پیدا نمی‌کند و همچنان روزمزد خواهید بود. از این نظر کار کارمندی امتیاز برتری خواهد گرفت.

نتیجه گیری

نتیجه گیری کلی با شماست اما به نظر می‌رسد کار کارمندی ویژگی‌های مثبتی نسبت به کار در تاکسی‌های اینترنتی دارد و از آن طرف درآمد تاکسی‌های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی حداقل چند برابر بیشتر از کار کارمندی (در سطح معمولی) است! البته کلا کار در تاکسی‌های اینترنتی به عنوان شغل دوم و افرادی که به دنبال کار می‌گردند، توصیه می‌شود اما شاید درآمد بیشتر این کار نسبت به آینده آن قابل توجیه نباشد. به صورت کلی در جدول زیر نگاهی به هر دو می‌اندازیم و آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم:

کار کارمندی

راننده تاکسی‌های اینترنتی

درآمد ماهیانه

5 تا 10 میلیون تومان12.5 تا 18 میلیون تومان

هزینه‌های جانبی ماهیانه

هزینه رفت‌ و آمد و ناهارهزینه خودرو و ناهار

درآمد پایدار

داردندارد

ساعت کاری

ثابتمنعطف

بیمه و مستمری

داردندارد (خویش فرما)

مزایا

متناسب با ادارهباشگاه رانندگان

وجهه شغل

مناسبوجهه ندارد

نحوه ورود به شغل

سخت و طاقت‌فرسابسیار ساده و آسان

پیشرفت و آینده شغلی

آینده‌دارامکان پیشرفت وجود ندارد
نظر شما چیست؟ شما کار کارمندی را ترجیح می‌دهید یا کار در تاکسی‌های اینترنتی را؟ به نظر شما درآمد بالای اسنپ و تپسی ارزش کار در این دو سرویس را افزایش می‌دهد؟ به نظر شما مزایای کار در کدام شغل بیشتر است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا