گران‌فروشی و کم‌فروشی در صدر تخلفات بازارهای کالایی اصفهان است


گران‌فروشی و کم‌فروشی در صدر تخلفات بازارهای کالایی اصفهان است

اصفهان - ایرنا -معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: براساس گزارش‌ها از وضعیت شکایت و تخلفات بازار استان در 2 ماه گذشته، بیشترین تعداد شکایات دریافتی به گران‌فروشی و کم‌فروشی، تعلق داشته است.

اکبر عادل مرام روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بدون اشاره به آمار تخلفات صنفی در استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۲۴ بیشترین تخلفات در زمینه گرانفروشی و کم فروشی نان، میوه و سبزی است.

وی افزود: هیچگونه افزایشی در قیمت نان نداریم و نظارت جدی در مورد مقابله با کم فروشی و گران فروشی نان و تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها را در اولویت بازرسی‌ها قرار دارد.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه نظارت بر نحوه فعالیت نانوایی‌های استان با حضور بازرسان همه دستگاه‌های مسوول در این رابطه به صورت تمام وقت انجام می‌شود اظهار داشت: بازرسان سازمان صنعت، ‌ معدن و تجارت، بازرسان سازمان جهاد کشاورزی و بازرسان اتاق اصناف استان به صورت تمام وقت مشغول نظارت بر نحوه فعالیت نانوایی‌های استان به‌منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم در مورد عرضه این محصول راهبردی هستند.

وی با بیان اینکه با متخلفان و گران‌فروشان برابر قانون برخورد می‌شود، تاکید کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف گران‌فروشی، کم‌فروشی و درج نکردن قیمت از واحدهای صنفی را به تلفن گویای ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

عادل مرام با اشاره به اینکه تمامی واحدهای صنفی ملزم به درج قیمت هستند، بیان کرد: پایین‌ترین سطح پرونده تعزیرات که عدم درج قیمت روی کالا است، از ۲ به ۱۰ میلیون تومان قابل افزایش است.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۲۴ بمنظور دریافت شکایت و گزارش های مردمی فعال و به روز رسانی و ارتقا پیدا کرده است، گفت: پاسخگویی به این سامانه پیش از این بصورت شهرستانی انجام می‌شد اما در ماه‌های اخیر به صورت مدیریت یکپارچه و از تهران مدیریت می‌شود.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه مشکلی در تامین و عرضه کالا نداریم، تصریح کرد: نظارت بر تمام زنجیره تولید و عرضه در استان با تمام توان ادامه دارد.

حدود ۲۵۰ هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت دارند.
تعداد واحدهای صنفی مُجاز در ایران بیش از ۲ میلیون و تعداد واحدهای غیرمجاز بیش از ۵۰۰ هزار واحد است که این ارقام نزدیک به ۲۰ برابر میانگین جهانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در