تمرکز نظارت و بازرسی بر قیمت اقلام ثانویه باشد


تمرکز نظارت و بازرسی بر قیمت اقلام ثانویه باشد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها قیمت اقلام اولیه افزایش پیدا کرده و لازم است تمرکز بر اقلام ثانویه نیز باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین حسن‌پور روز چهارشنبه در دهمین نشست کارگروه تنظیم بازار استان در سال جاری که به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد افزود: سازمان جهاد کشاورزی باید برای افرادی که گوشت مرغ را قطعه‌بندی یا بسته‌بندی کرده و با قیمت بالاتر به فروش می‌رسانند، تشکیل پرونده بدهد.

وی گفت: یعد از اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها براساس قوانین جدید ماموران تعزیرات حکومتی می‌توانند قبل از صدور حکم توسط قضات، نسبت به پلمب واحد متخلف اقدام کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی ادامه داد: تمامی جریمه‌ها و مجازات‌های تعزیراتی اخیرا به پنج برابر افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها از ۲۲ اردیبهشت تاکنون در بخش کالا و خدمات ۳۶۲ فقره پرونده وارد شعب تعزیراتی استان شده که به ۳۰۷ فقره رسیدگی شده است.

حسن‌پور میزان محکومیت این پرونده‌ها را ۲ میلیارد و ۶۸۶ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: حمل، نگهداری یا عرضه نکردن کالا و ثبت نشدن کالا در سامانه جامع انبارها نیز تخلف محسوب می‌شود و انبارداران باید نسبت به ثبت انبارها توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از ابتدای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها (۱۹ اردیبهشت) تاکنون ۱۳ هزار و ۶۶۵ مورد بازرسی توسط ۴۱ تیم نظارتی در سطح استان انجام شد.

عباس جرجانی افزود: بازرسی از سطح بازار منجر به تشکیل ۱۶۷ پرونده تخلف صنفی به ارزش ۱۴ میلیارد و ۵۸۹ میلیون ریال شده است.

‌وی بیان کرد: مطابق دستورالعمل‌های سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ثبت انبار واحدهای تولیدی، صنفی، شرکت‌های تعاونی، خصوصی و سازمان‌ها و مراکز خرید که دارای موجودی یا فاقد موجودی هستند در سامانه جامع انبارها الزامی است و با متخلفین برابر قانون رفتار خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به احتمال افزایش قیمت اقلام ثانویه تحت تاثیر طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها، این اداره کل درخواست‌های اتحادیه‌های صنفی و کارخانجات فعال استان را به‌صورت ویژه بررسی و در صورت نیاز به افزایش قیمت مطابق قانون نظام صنفی پس از طرح و تصویب در کمیسیون نظارت به اتحادیه‌های مربوطه ابلاغ می‌کند.

وی با اشاره به نرخ امروز اقلام کالایی در استان در مقایسه با ۱۷ اردیبهشت گفت: قیمت عدس با چهار درصد افزایش از ۵۰ هزار تومان به ۵۲ هزار تومان، لوبیا قرمز درجه یک از ۳۸ هزار تومان به ۴۲ هزار تومان با ۱۰ درصد افزایش، نخود خام درجه یک از ۴۷ هزار تومان به ۴۸ هزار تومان با ۲ درصد، لپه درجه یک از ۴۷ هزار تومان به ۴۸ هزار تومان، قند از ۲۸ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان با هفت درصد افزایش رسیده است.

جرجانی ادامه داد: همچنین در این مدت روغن پنج کیلویی خالص از ۹۱ هزار تومان به ۴۰۶ هزار تومان با ۳۴۶ درصد افزایش، روغن ‌مایع یک لیتری از ۱۴ هزار تومان به ۶۳ هزار تومان با ۳۵۰ درصد افزایش، روغن ‌مایع سه لیتری از ۴۵ هزار تومان به ۲۰۶ هزار و ۵۰۰ تومان با ۳۵۸ درصد و چای گلین از ۱۰۰ هزار تومان با ۱۲ درصد افزایش به ۱۱۲ هزار تومان رسید.

وی با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی قیمت خیارسبز صادراتی گفت: همچنین قیمت هویج، میلگرد، پروفیل، میلگرد ساده و سیمان در این مدت تغییر نداشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید