بانوان ایثارگر دزفول تجلیل شدند


بانوان ایثارگر دزفول تجلیل شدند

دزفول-ایرنا- همزمان با چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول، بانوان ایثارگر این شهرستان در دوران دفاع مقدس با حضور مسوولان استانی و محلی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار ویژه شهرستان دزفول روز چهارشنبه در آیین تجلیل از بانوان ایثارگر دزفول ضمن تسلیت حادثه ریزش ساختمان ۱۱ طبقه در آبادان گفت: پیوند مردم آبادان و دزفول در دوران دفاع مقدس ناگسستنی است.
علی فرهمندپور ضمن گرامیداشت سوم و چهارم خرداد افزود: امروز از بانوان دفاع مقدس، مادران، همسران و دخترانی که در دفاع مقدس، عزیزان خود را از دست دادند، تجلیل می‌شود.
وی با اشاره به نقش آفرینی زنان در دفاع مقدس ادامه داد: با توجه به این نقش برجسته اکنون مدال افتخار به گردن دزفول قهرمان است و اکنون نیز اتفاقات بسیار خوبی توسط زنان در حال انجام است.

فرماندار ویژه دزفول برپایی نمایشگاه دستاوردهای این شهرستان را یادآور شد و اظهارداشت: این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی‌های دزفول در حوزه‌های مختلف برپا شد و تلاش کردیم در این نمایشگاه خودباوری را برای مردم دزفول تبیین کنیم.
وی افزود: فولاد روهینا دزفول خار چشم آمریکایی شده و آن را تحریم کرده است.

مریم مراد اسکندری مسوول امور بانوان استانداری خوزستان نیز در این آیین ضمن تسلیت حادثه آبادان و گرامیداشت روز چهارم خرداد از مادرانی که فرزندان خود را در دامن خود پرورش داده و روانه میدان نبرد کردند، قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه رزمندگان سرافرازانه به جبهه رفتند و با غرور برگشتند، افزود: همسران شهدا نیز با جهاد پشت سر رزمندگان ایستادند و تلاش کردند همسرانشان موقع رفتن به جبهه دغدغه ای نداشته باشند و فرزندان ارزشمندی تربیت کنند.
مراد اسکندری بیان کرد: خواهران شهدا نیز بار سنگینی بر دوش دارند که باید راه شهدا را در هجمه‌های گسترده سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ادامه دهند.

حجاب توصیه‌ای الهی است

الهام چرخنده بازیگر سینما و تلویزیون نیز در این آیین گفت: برای کشف حقیقت در سال ۸۷ از ایران خارج شدم و در خصوص ادیان مختلف در مالزی تحقیق کردم.

وی افزود: به مدت ۶ ماه جذب راهبه معبد شدم و
در یک مراسم مذهبی هندوها شرکت کردم که اتفاقاتی افتاد که باعث شد برای همیشه حجاب برتر را انتخاب کنم و چادر بزنم.
این بازیگر سینما و تلویزیون بیان کرد: تهمت‌های زیادی بابت این تغییر شنیدم ولی با افتخار خادم اهل بیت شدم.
وی خطاب به بانوان ایثارگر دزفول گفت: من هم کنار شما هستم و اگر جنگ شود من هم الف دزفولی خواهم شد.
چرخنده شهادت را آرزوی خود دانست و افزود: حجاب توصیه الهی و مورد احترام همه دنیا و وحدت است.

اجرای تئاتر، خاطره گویی، اجرای سرود سلام فرمانده و تجلیل از ۳۰ بانوی ایثارگر دزفول در دفاع مقدس از دیگر برنامه های این آیین بود

شهرستان دزفول با تقدیم ۴۱۴ شهید زن بیشترین آمار بانوان شهید کشور را به خود اختصاص داده، این شهرستان در مجموع بیش از ۲هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس