فرماندار شاهرود: اطلاعات دقیق دهیاران مبنای توزیع اعتبار روستاها است


فرماندار شاهرود: اطلاعات دقیق دهیاران مبنای توزیع اعتبار روستاها است

شاهرود – ایرنا – فرماندار شاهرود گفت: اطلاعات دقیق دهیاران از طرح‌های قابل اجرا و تکمیل طرح‌های باقیمانده از سال قبل به کمیته برنامه ریزی شهرستان مبنای توزیع اعتبار هر روستا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب جلالی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با دهیاران بخش مرکزی و بسطام شهرستان شاهرود، افزود: سال ۱۴۰۱ اتمام طرح‌های نیمه تمام که بخشی از آن در روستاها است در اولویت کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه دهیار بهترین کسی است که می تواند مطالبات دستگاه‌های اجرایی در آغاز یک طرح و یا در تکمیل طرح‌هایی که از قبل مانده را پاسخ دهد، ابراز داشت: برگزاری این گونه نشست‌ها و استفاده از نقطه نظرات در خصوص کاستی‌ها و مشکلات موجود در روستاها موجب می شود تا کمیته برنامه‌ریزی جدی تر به امور رسیدگی کند.

جلالی به پیاده‌سازی طرح مهم اقتصادی دولت اشاره کرد و اظهار داشت: گام نخست اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه ها در شهرستان شاهرود به خوبی پیش رفت.

فرماندار شاهرود ادامه داد: باز توزیع، هوشمندسازی یارانه‌ها و برقراری عدالت اجتماعی از آغاز تشکیل دولت سیزدهم به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه قبل از اجرای این طرح اطلاع‌رسانی درست به مردم مورد تاکید رییس جمهور بود، ابراز داشت: نشست‌های فراوانی با حضور کارشناسان اقتصادی، نخبگان، موافقان و منتقدان اجرای این طرح برگزار شد.

معاون استاندار سمنان افزود: اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها برای روزهای پایانی سال گذشته با آماده سازی سامانه‌های هوشمند فراهم شد اما با تصمیم سران سه قوه کشور این طرح در روزهای پایانی اردیبهشت ماه امسال اجرایی شد.

جلالی روند قبلی اختصاص یارانه‌ها را موجب ایجاد رانت و مفاسد اقتصادی جدی خواند و گفت: اختصاص ارز ترجیحی، قاچاق کالا و صادرات پنهان و در نتیجه کاهش بهره‌وری را به دنبال داشت.

وی ابراز داشت: در ۲ سال گذشته مسوولان به این جمع بندی که باید طرح هدفمندی اجرایی شود، رسیده بودند اما اراده‌ای برای پیاده‌سازی وجود نداشت.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه تاخیر در اجرای این طرح هزینه‌های فراوانی بر کشور وارد می‌کرد، اظهار داشت: رسانه‌ها، اصناف، بازاریان، سپاه، بسیج، شورای تامین، قوه قضاییه، امامان جمعه و جماعت و به ویژه دهیاران در اقناع سازی مردم به منظور اجرای این طرح با کمترین تنش نقش به سزایی داشتند.

جلالی با اشاره به اینکه اوایل مردادماه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان توزیع اعتبارات انجام می‌شود، افزود: سهم شهرستان شاهرود از اعتبارات ملی با پیگیری مسوولان از جمله نماینده شهرستان و استاندار افزایش یافته است.

فرماندار شاهرود ادامه داد: سال گذشته از نظر اختصاص اعتبارات در رده ۲۸ کشور بودیم اما با پیگیری استاندار سمنان و نماینده‌های استان امسال جزو چهار استان نخست کشور قرار داریم.

وی به فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان در تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: دهیاران در راستای معرفی روستاها و ایجاد جذابیت برای مسافران و گردشگران اقدام‌های شایسته ای انجام دادند که جای تقدیر دارد.

نشست تخصصی با دهیاران استان سمنان در تیرماه برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان هم در این نشست گفت: برگزاری نشست تخصصی با دهیاران سراسر استان قبل از ۱۴ تیرماه روز دهیاران با حضور استاندار سمنان و مسوولان کشوری در دستور کار است تا مشکلات احصاء شود و با برنامه ریزی درست اهداف ترسیم شده محقق گردد.

مهدی صمیمیان با بیان اینکه دهیاران در دوران همه‌گیری کرونا خدمات شایسته ای ارائه دادند، افزود: بر اساس آمار سامانه رصد ۸۵ درصد از روستاییان شهرستان شاهرود دُز نخست واکسن کرونا را تزریق کردند.

به گفته وی، در اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها در سطح استان سمنان تنشی رخ نداد.

صمیمیان با بیان اینکه امسال برای نخستین بار در دولت سیزدهم براساس ماده ۴۲ اعتبارات خوبی برای روستاها اختصاص یافت، ابراز داشت: دهیاران براساس فرم‌های ارسالی به بخشداری‌ها از این اعتبارات بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شاهرود دارای ۷۲ دهیاری است، اظهار داشت: سال گذشته ۲۲۸ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌های شهرستان شاهرود واریز شد که حدود ۳۵ درصد اعتبارات استان سمنان را شامل می‌شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان تصریح کرد: مبنای تقسیم اعتبارات دهیاری‌ها براساس جمعیت هر روستا انجام می‌شود.

شهرستان شاهرود دارای ۷۲ دهیاری در شرق استان سمنان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا