جلوه‌هایی از برگزاری کنگره چهار هزار شهید روحانی درقم


جلوه‌هایی از برگزاری کنگره چهار هزار شهید روحانی درقم

قم-ایرنا- کنگره چهار هزار شهید روحانی روز چهارشنبه با پیام تصویری مقام معظم رهبری، سخنرانی ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری و با حضور شماری از مسئولان کشوری، لشگری، علمای حوزه علمیه و خانواده شهدا در مصلای قدس قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دراین کنگره باشکوه خانواده شهدا، طلاب حوزه علمیه، جانبازان، ایثارگران و نسل جوان انقلاب حضوری باشکوه داشتند.

معابر منتهی به مصلای قدس از دقایق ابتدایی صبح امروز آب و جارو شده بود و صدای روحبخش و دلنشین نوحه جان تشنه مشتاقان شهادت را نوازش می داد. ورودی های مصلا از ساعات اولیه صبح امروز شاهد صفوف بهم پیوسته ای جهت حضور در نخستین کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی بود.

این کنگره باشکوه پس از دو سال تاخیر به دلیل شیوع بیماری همه گیری کرونا، با تلاوت آیاتی از کلام الله قرآن مجید و سرود ملی غرور انگیز ایران آغاز شد. اجرای سرودهای حماسی به زبان های مختلف جلوه ویژه ای به کنگره داده بود.

فاطمه ملامیری فرزند شهید مدافع محمدمهدی ملامیری در این کنگره دلنوشته ای خطاب به پدر شهیدش قرائت کرد. این فرزند شهید در قسمتی از این دلنوشته آورده بود: من هر چند سنی زیادی ندارم اما بزرگترها می گویند اوضاع جهان در حال تغییر است و وضعیت جهان به سمت معنویت خواهی و مسیری که شما بخاطر آن شهید شدید، تمایل پیدا کرده است.

این دختر شهید همچنین گفت که من امروز با امام زمانم عهد می بندم که تا جان دارم بعنوان یک بسیجی در مسیر آرمان و اهداف شما باشم و شما را در مسیر ظهور و نجات بشریت از ظلم و ستم یاری نمایم.

در ادامه یکی از روحانیون در وصف شهدای گرانقدر انقلاب مرثیه سرایی کرد. رونمایی از تمبر کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی و سایر محصولات صوتی، رسانه ای و کتاب و نشریات توسط مدیرحوزه های علمیه و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و استاندار قم از جلوه های این کنگره در جوار حرم ملکوتی کریمه اهل بیت(س) بود.

پیکر مطهر یکی از شهدای تازه تفحص شده دوران جنگ تحمیلی جلوه و نورانیت بخش اصلی این کنگره معنوی بود. شهیدی که در مقابل جایگاه قرار داده شده بود تا دوباره تلنگری باشد برای همه ما که اگر امروز امنیت و استقلالی در مرزهای سرزمین پرافتخار خود داریم؛ مدیون و مرهون از جان گذشتگی آنان است.

در بخشی از این آیین شرکت کنندگان در کنگره به احترام مقام شامخ شهدا ایستاده بر روح بلند شهدا سلام و درود فرستادند.

رییس جمهوری در بخشی از این کنگره در یک سخنرانی ویدیوکنفرانسی بیان کرد: روحانیت با وجود تمام تهمت ها در دل مردم قرار دارد. روحانیت امروز از نظر اقتصادی و معیشتی کمترین برخورداری را در بین اقشار مختلف دارد اما در عرصه های خدمات رسانی اجتماعی و دستگیری از نیازمندان بیشترین حضور را دارد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی حضور طلاب در عرصه های مختلف جهاد را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: جهاد تبیین امروز برای همه مردم یک وظیفه مهم اساسی است.

وی همچنین گفت: دشمنان در جریان عادلانه کردن نظام توزیع یارانه ها تلاش بسیاری کردند تا وضعیت عمومی کشور دچار آشوب شود اما مردم با هوشیاری و ایستادگی در برابر مردم، توطئه های آنها را ناکام گذاشتند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این کنگره گفت: دشمن در اتاق های فکر خود به صورت شبانه روز توطئه مستمر می پیچد و دشمن در این عرصه بسیار جدی و صاحب تجربه است؛ دشمن برغم تمام مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می کند هنوز بزرگترین قدرت اقتصادی، نظامی و تهاجم فرهنگی است اما روند آن رو به افول است.

سردار حسین اسلامی ادامه داد: مجموعه بودجه نظامی کشورهای دنیا حدود ۷۰۰ میلیارد دلار است در حالی که آمریکا به تنهایی ۷۰۰ میلیارد دلار بودجه نظامی دارد و برغم این واقعیت ملت ایران با شجاعت و اعتماد بنفس خود در برابر استکبار جهانی ایستاده و همواره روند رو به رشدی را دنبال می نماید.

تشییع پیکر مطهرتازه تفحص شده از مصلای قدس و قرائت بیانیه پایانی، حسن ختام این کنگره باشکوه در قم بود.

همچنین نمایشگاه کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی از ۳۰ اردیبهشت ماه در طبقه فوقانی مصلای قدس قم برپا شده و تا ۱۰ خردادماه سالجاری از ساعت ۹ صبح تا اذان ظهر و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است.

در این نمایشگاه معرفی و آثار ارزشمند شهدای روحانیت از نهضت مشروطه تا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم و شهدای ترور از جمله دو شهید اخیر در حرم مطهر رضوی به نمایش درآمده‌است.

گفتنی است، آیات سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین، محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه و مجلس خبرگان، سیدمحمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم، سیدیوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و حجج الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، عبدالله حاج صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی کل قوا، سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم و سیدمحمد تقی شاهچراغی استاندار قم در این کنگره حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس