شمار پرونده‌های تخلف تعزیراتی در شرق گلستان 43 درصد افزایش یافت


شمار پرونده‌های تخلف تعزیراتی در شرق گلستان 43 درصد افزایش یافت

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره تعزیرات حکومتی مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه گفت: امسال آمار پرونده‌های تخلف ورودی به تعزیرات حکومتی شرق استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 43 درصد افزایش یافته است.

محمودرضا دنکوب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: فروردین و اردیبهشت امسال از مجموع ۳۷۵ پرونده تخلف وارده در حوزه تعزیرات حکومتی چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، مراوه‌تپه و کلاله به مرکزیت مینودشت در نهایت ۳۵۷ پرونده به محکومیت منجر شد.

وی افزود: متخلفان در ۳۵۷ پرونده تخلف با اولویت قاچاق کالا و همچنین درج نکردن قیمت، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه در شرق استان به پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند.

رییس اداره تعزیرات حکومتی مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه، آمار پرونده‌های وارده مدت مشابه سال گذشته را ۲۶۱ مورد و پرونده‌های منجر به محکومت را ۲۳۱ مورد اعلام و اضافه کرد: این آمار نشان از افزایش ۴۳ درصدی پرونده‌ها در سال جاری دارد که مهمترین دلیل آن بیشتر شدن نظارت‌ها بر بازار با اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌هاست.

دنکوب بیان کرد: سال گذشته در مجموع هزار و ۷۷۷ فقره پرونده تخلف در شرق استان تشکیل و متخلفان به پرداخت بیش از ۱۴۲ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی، سیاست تعزیزات حکومتی را رسیدگی قاطع و فوری به پرونده تخلفات افراد سودجو و فرصت طلب دانست و تصریح کرد: شعبه سیار تعزیرات به صورت مستمر در قالب تیم‌های مشترک با دستگاه‌های نظارتی رصد، پایش، نظارت و کنترل بر بازار را برعهده دارد به طوری که در ماه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ بازدید توسط این شعبه انجام می‌شود.

رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه اظهارداشت: همچنین برخورد با هرگونه تخلف در حوزه آرد و نان با توجه به قوت اصلی بودن نان برای مردم، قاطع و جدی خواهد بود.

دنکوب گفت: این مجموعه با توجه به طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، برخورد با متخلفان را با اختیارات بیشتر و مجازات شدیدتر در دستورکار دارد به طوری که به منظور افزایش اثرگذاری و بازدارندگی، مجازات‌ها پنج برابر شده است.

وی افزود: تعزیرات آمادگی هرگونه حمایت قضایی از دستگاه‌های مرتبط که در عرصه بازرسی و نظارت و برخورد با متخلفان اقتصادی فعالیت می‌کنند را دارد و مردم درصورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی، می‌توانند مراتب را به شماره ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا شماره ۰۱۷۳۵۲۲۱۵۵۱ اداره تعزیرات حکومتی مینودشت و یا سامانه ۱۳۵ اطلاع دهند.

چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه با جمعیت حدود ۳۳۵ هزار نفر در شرق استان گلستان واقع هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...