شکارچیان میش وحشی در همدان به پرداخت جزای نقدی محکوم شدند


شکارچیان میش وحشی در همدان به پرداخت جزای نقدی محکوم شدند

همدان - ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: 2 شکارچی در همدان که اقدام به شکار یک رأس «میش وحشی» کرده بودند به پرداخت جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند.

مجید شعبانلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: چندی پیش محیط بانان منطقه حفاظت شده شراء این شهرستان حین عملیات گشت و کنترل موفق به شناسایی ۲ شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده شراء همدان شدند.

وی افزود: پس از تعقیب و گریز، شکارچیان متخلف دستگیر و در بازرسی از آنها، اجزای لاشه یک رأس میش وحشی، چاقو، کوله پشتی حاوی اجزای لاشه کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان اضافه کرد: پرونده متهمان پس از صورتجلسه در حضور ماموران انتظامی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

شعبانلو بیان کرد: رای بدوی صادر شده برای متخلفان پرداخت جریمه نقدی در حق دولت است که با تایید آن این پدر و پسر شکارچی باید نرخ بهای جانوران وحشی بابت صید و شکار غیر مجاز هر رأس میش وحشی معادل ۷۵۰ میلیون ریال را تنها بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست پرداخت کند.

منطقه حفاظت شده شراء (نشر) با حدود ۱۱ هزار هکتار مساحت در ۴۵ کیلومتری شهر همدان و در مجاورت ۶ روستای نشر، مسلم آباد، برکت آباد، مولوجه، قوزلیجه و مزرعه آب هندو قرار دارد.

این محدوده از سال ۱۳۷۸ منطقه شکار ممنوع شده و از سال ۱۳۸۹ نیز عنوان حفاظت شده را گرفته است.

ابتدای سال تاکنون در شهرستان همدان یک پرونده برای متخلفان حوزه شکار و صید غیر مجاز تشکیل و برای ۲ پرونده رای صادر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا