600 اثر سمنان در انتظار ثبت ملی/ 6 اثر در مسیر ثبت جهانی


600 اثر سمنان در انتظار ثبت ملی/ 6 اثر در مسیر ثبت جهانی

به گزارش «دنیای سفر»، امیر کرم زاده به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی در سالن اجتماعات فرهنگ سرای کومش سمنان اظهار کرد: جنگل ابر به عنوان جنگل هیرکانی ثبت جهانی شده است و این دستاورد بزرگی برای استان محسوب می شود. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: آثاری در استان سمنان وجود دارد که حکایت از تمدن هشت هزار ساله در...

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: ۶ اثر میراث فرهنگی استان در مسیر روند اداری برای ثبت جهانی است و با ثبت این آثار، شمار میراث ثبت جهانی استان به هفت مورد می رسد.

به گزارش «دنیای سفر»، امیر کرم زاده به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی در سالن اجتماعات فرهنگ سرای کومش سمنان اظهار کرد: جنگل ابر به عنوان جنگل هیرکانی ثبت جهانی شده است و این دستاورد بزرگی برای استان محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: آثاری در استان سمنان وجود دارد که حکایت از تمدن هشت هزار ساله در استان دارد که این موضوع مایه فخر و مباهات است.

او از سمنان به عنوان نگین کویر یاد کرد و یادآور شد: استان سمنان دارای ۸۶۸ اثر تاریخی، طبیعی، ملموس و ناملموس ثبت ملی است که این میزان میراث فرهنگی ثبتی نشان از تمدن عمیق این خطه دارد.

کرم زاده با بیان اینکه حدود ۶۰۰ اثر تاریخی و طبیعی استان در انتظار ثبت ملی است، خاطرنشان کرد: استان سمنان دارای ۱۱ بافت تاریخی است که این تعداد بافت تاریخی قابل توجه و نشان از پیشینه، تاریخ و اصالت استان دارد.

این مدیر استانی اضافه کرد: نام عارفان و علمای نامدار زیادی در کشور ثبت شده که از دیار استان سمنان هستند و این موضوع نشان می دهد استان سمنان محل اندیشه، تفکر و تعمق بوده است.

وی تصریح کرد: استان سمنان مهد عرفای شناخته شده و بزرگی چون شیخ ابوالحسن خرقانی، بایزید بسطامی، شیخ علاءالدوله بیابانکی سمنانی و شیخ محمود مزدقانی است.»

کرم زاده ضمن تأکید بر نگهداری و مراقبت از میراث فرهنگی بیان کرد: حفاظت از میراث فرهنگی در واقع حفظ اصالت، هویت و عزت است و ضرورت دارد آحاد جامعه در حفظ میراث فرهنگی اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف در استان سمنان به مناسبت هفته میراث فرهنگی، گفت: برگزاری آئین های مذهبی، جشنواره گل غلتان، جشنواره دشت شقایق در کالپوش میامی، رویداد پژوهشی دامغان نامی گمشده در هزاره های تاریخ، جشنواره زمرد حبله رود در گرمسار و پاسداشت زبان سنگسری در مهدی شهر از جمله برنامه های برگزار شده در این هفته بود.

او تصریح کرد: حفاظت از میراث فرهنگی و رونق گردشگری و صنایع دستی اولویت و رویکرد اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دولت سیزدهم است.

کرم زاده افزود: کاروانسرای شاه عباسی سمنان از جمله بناهای تاریخی است که آزادسازی آن برای دسترسی عموم یک مطالبه مردمی است و تلاش می شود به همت مسئولان مشکلات در این زمینه رفع شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید