واکنش گسترده هالیوود به تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی


واکنش گسترده هالیوود به تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی

بازیگران مطرح هالیوود در شبکه‌های اجتماعی به تراژدی تیراندازی در مدرسه ابتدایی راب در آمریکا که 19 کشته برجای گذاشت، واکنش نشان دادند.

واکنش گسترده هالیوود به تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی

به گزارش ایران اکونومیست، شب گذشته یک نوجوان ۱۸ ساله به نام سالوادور راموس پس از خروج از خودروی خود با یک اسلحه کمری و یک اسلحه اتوماتیک وارد مدرسه ابتدایی راب در شهر اوالد در ایالت تگزاس آمریکا شد و به روی دانش‌آموزان این مدرسه آتش گشود.

در جریان این تراژدی که در آمریکا رایج است، ۱۸ دانش‌آموز و یک معلم کشته شدند و صدای اهالی هالیوود هم درآمد.

متیو مک کانهی، بازیگر معروف هالیوودی، در واکنش به این اتفاق با انتشار بیانیه‌ای در صفحه اینستاگرام خود نوشت: همانطور که همه می‌دانید امروز یک تیراندازی کور دیگر اتفاق افتاد. این بار در زادگاه من، اوالد تگزاس. بار دیگر ثابت کردیم که نمی‌توانیم مسئولیت آزادی‌ای را که در اختیارمان گذاشته شده نگه داریم.

واکنش گسترده هالیوود به تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی

مک کانهی که بازی در فیلم‌هایی چون میان ستاره‌ای و گرگ وال استریت را در کارنامه دارد، در بخش دیگری از این بیانیه با بیان این که این دست از اتفاقات در آمریکا چون نوعی همه گیری است که می‌توان کنترلش کرد، نوشت: باید اقدامات لازم در این باره صورت گیرد تا هیچ پدر و مادر دیگری آنچه پدرومادران دانش آموزان اوالد و دیگر قربانیان گذشته تحمل کردند را تجربه نکند.

مک کانهی تنها بازیگر هالیوودی نیست که به این تراژدی واکنش نشان داد. کریس ایوانز، بازیگر نقش کاپیتان آمریکا، در توییتر خود خیلی خلاصه نوشت: دیگه بسه!

لبرون جیمز بسکتبالیست مشهور آمریکایی که چندی پیش فیلم هرج و مرج فضایی از او روی پرده نقره ای رفت نیز در توییتی در این باره نوشت: به فکر خانواده کسانی که عزیزانشان در تیراندازی مدرسه ابتدایی راب در اوالد کشته یا زخمی شدند، هستم و برایشان دعا می کنم. دیگر بس است. این ها بچه هستند و ما در مدرسه جان آنان را به خطر می‌اندازیم. در مدرسه، جایی که باید امن‌ترین مکان برای آنها باشد!

به گزارش ایران اکونومیست، با گذشت یکسال از ریاست جمهوری بایدن و مخمصه‌های متعدد داخلی و بین‌المللی که گریبانگیر دولت او است، خشونت‌های مسلحانه و مرگبار بعنوان یکی از معضلات داخلی در آمریکا رو به افزایش بوده و از کنترل دولت و پلیس آمریکا خارج شده است.

کارشناسان مسائل داخلی آمریکا معتقدند آنچه از منظر امنیتی، آمریکا را تهدید می‌کند، تروریست بین‌الملل و یا تهدیدهای خارجی نیست بلکه رفتارهای خشونت آمیز سفید پوستان از جمله پلیس سفید پوست آمریکا است که تهدید بالقوه علیه شهروندان این کشور به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش گروه بایگانی خشونت مسلحانه، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

این گروه غیردولتی گزارش داد که در سال ۲۰۲۱، ۲۰ هزار و ۷۲۶ مورد مرگ ناشی از سلاح گرم بدون احتساب خودکشی با اسلحه، در آمریکا ثبت شده است.

این گروه گزارش داد که موارد خشونت مسلحانه در آمریکا در سال ۲۰۲۱ شامل ۶۹۳ مورد تیراندازی دسته جمعی است که ۷۰۲ کشته و بیش از ۲۸۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش سی ان ان، برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

شمار دقیق سلاح‌هایی که در اختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح‌های ثبت نشده مشخص نیست اما بنا بر داده‌های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می‌شود که آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد