ترکیه از ادامه گفتگو‌ها با رژیم صهیونیستی خبر داد


ترکیه از ادامه گفتگو‌ها با رژیم صهیونیستی خبر داد

وزیر امورخارجه ترکیه در سفر به اراضی اشغالی تاکید کرد علیرغم اختلافاتی که با رژیم صهیونیستی دارد، به گفتگو با سران این رژیم ادامه خواهد داد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه طی سفر خود به اراضی اشغالی، با یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار کرده و اعلام کرد با وجود اختلافات به گفتگو با این رژیم ادامه می‌دهد.

به گزارش الجزیره، وزیر خارجه ترکیه گفت: «ما توافق کردیم جلسات فنی بین آژانس‌های دولتی و وزارتخانه‌های ترکیه و «اسرائیل» را از سر بگیریم و وقتی ببینیم هواپیما‌های خطوط هوایی این کشور به شهر‌های مختلف ترکیه می‌رسند خوشحال خواهیم شد.»

این درحالی است که روز گذشته «ادی کوهن» خبرنگار معروف رژیم صهیونیستی در توئیتر با انتشار تصویری از مراسم استقبال از مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در تل آویو نوشت: این، رسوایی سنگین و حتی اهانت است. هنگام ورود وزیر خارجه ترکیه به اسرائیل، یک کارمند عادی از وی استقبال کرد. شتاب ترکیه (برای عادی سازی روابط با تل آویو) ادامه دارد و اسرائیل به وزیر خارجه آن اهانت می‌کند.

رسانه‌های صهیونیستی این دیدار را «فصل جدیدی» در روابط دو کشور توصیف کرده اند. پیش‌تر، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه سفر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه را نقطه عطفی در روابط دو کشور اعلام کرده بود و آمادگی خود را از همان زمان برای همکاری با رژیم صهیونیستی در پروژه‌های انرژی و امنیت آن اعلام کرد. جهاد اسلامی در بیانیه‌ای این دیدار را جانبداری از دشمن علیه جهاد ملت فلسطین دانسته و تاکید کرد تلاش برای از سرگیری روابط با دشمن به بهانه منافع این کشور یا آن کشور، خیانت به قدس و فلسطین محسوب می‌شود.

گفتنی است ترکیه که در ماه‌های اخیر با بحران شدید اقتصادی رو به رو بوده است، تلاش می‌کند تا با از سرگیری روابط خود با کشور‌هایی که پیش از این با آن‌ها تنش داشت، از فشار اقتصادی بکاهد. در همین راستا، علی‌رغم اعلام حمایت از آرمان فلسطین و جنبش حماس، آنکارا در ماه‌های اخیر از شدت انتقادات خود از رژیم صهیونیستی کاسته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا