درخشش هنرمندان صنایع دستی در جشنواره زیورآلات ازبکستان


درخشش هنرمندان صنایع دستی در جشنواره زیورآلات ازبکستان

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ویدا توحدی روز سوم خرداد 1401 گفت: «جشنواره بین المللی زیورآلات کشور ازبکستان که در شهر بخارا از روز شنبه، 31 اردیبهشت 1401 آغاز شده بود در روز سه شنبه، سوم خرداد به کار خود پایان داد.»  مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی و هنرهای...

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از پایان کار اختتامیه جشنواره بین المللی زیورآلات کشور ازبکستان خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ویدا توحدی روز سوم خرداد ۱۴۰۱ گفت: «جشنواره بین المللی زیورآلات کشور ازبکستان که در شهر بخارا از روز شنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز شده بود در روز سه شنبه، سوم خرداد به کار خود پایان داد.»

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اضافه کرد: «در این جشنواره ۵۸ کشور که تعدادی از آن ها عضو شورای جهانی صنایع دستی هستند، شرکت کرده و غرفه هایی برای معرفی تولیدات هنرمندان اختصاص داده بودند. از جمهوری اسلامی ایران نیز هشت هنرمند در این رقابت حضور داشتند.»

او تصریح کرد: «در اختتامیه جشنواره هنرمندان برگزیده معرفی شدند و با توجه به حضور درخشان هنرمندان ایرانی، علی اصغر خاکساری در رشته تراش سنگ های قیمتی و زیورآلات از شهر جهانی مشهد جزو برگزیدگان این جشنواره معرفی شد. همچنین جوایز نفیسی از طرف وزیر گردشگری و میراث فرهنگی کشور ازبکستان به برگزیدگان اهدا شد.»

توحدی گفت: «باتوجه به ظرفیت های هنرمندان ایرانی در رشته تراش سنگ های قیمتی و زیورآلات امیدواریم در آینده ان شاءالله شاهد موفقیت های بیشتر و روزافزون هنرمندان کشورمان باشیم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403