معاون وزیر ارشاد: دولت نگاه جدی و عدالت محور به حوزه فرهنگ در مناطق محروم دارد


معاون وزیر ارشاد: دولت نگاه جدی و عدالت محور  به حوزه فرهنگ در مناطق محروم دارد

یاسوج- ایرنا- معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری گفت: نگاه جدی دولت به مناطق محروم به ویژه شهرستان ها در تمام برنامه های توسعه که یکی از آن ها حوزه فرهنگ است به خوبی قابل لمس است.

به گزارش ایرنا، محمد خزاعی روز چهارشنبه در پاویون فرودگاه یاسوج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه های جدید حوزه فرهنگ در دولت طراحی شده در وزارت ارشاد به ما ابلاغ شده و ماموریت های جدیدی تعریف شده است.

وی افزود: نگاه جدی به حوزه انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه سینما، تئاتر، ادبیات و تجسمی و همه حوزه های فرهنگ و هنر از جمله این ماموریت ها است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری تصریح کرد: در حوزه سینما موارد زیادی بوده که مخاطبین سینما شاکی عرضه محصولاتی بوده اند که بر روی پرده ها دیده می شد.

خزاعی تاکید کرد: تصمیم گرفته شد گفتمان جدید تری در سینما تقویت و بر اساس آن طراحی هایی در سازمان سینمایی شده است.

وی ادامه داد: اولین مرحله طراحی سه شعار بود که تمام موسسات و سازمان سینمایی بر اساس این شعار ها فعالیت می کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری عنوان کرد: این موارد شامل قانون گرایی، عدالت محوری و استاندارد سازی است.

خزاعی ابراز داشت: تمام قوانین سازمان سینمایی که احتیاج به بازنگری داشته بررسی و انجتم گرفته است.

وی تاکید کرد: در بحث عدالت محوری سعی شده امکاناتی فراهم شود که در تهران و در شهرستان های مختلف کشور بطور متوازان در اختیار فیلم سازان قرار گیرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : مدیران سازمان سینمایی هر هفته سفرهایی به نقاط مختلف کشور دارند و مشکلات هر استان را از نزدیک می شوند و با هنرمندان درد دل می کنند.

سهم مسکن برای هنرمندان

خزاعی همچنین تاکید کرد: مسکن هنرمندان سینما در بحث مسکن ملی سهمی به آن ها اختصاص داده شده است.

رییس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری افزود: البته ابن سهمیه در حوزه فرهنگ تنها مربوط به هنرمندان سینما نیست و در وزارت خانه این سهم برنامه ریزی و طراحی شده به استان ها ابلاغ خواهد شد.

خزاعی ادامه داد: در جلسات مکرر این مهم پیگیری شده که خانه های مسکونی که قرار است جدید ساخته بشود و واگذار شوند به هنرمندانی که فاقد مسکن هستند تعلق گیرد .

رییس جمهور نگاه فرهنگی دارد

خزاعی ابراز داشت: ایت الله ابراهیم رئیسی از محدود رییس جمهوری هایی هستند که نگاه فرهنگی و دغدغه فرهنگ را دارند و سه شورا به دستور ایشان راه اندازی شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری گفت: شورای فرهنگ و هنر بعد از دیدار هنرمندان در افطاری رئیس جمهور با ریاست وی تشکیل می شود.

خزاعی بیان کرد: مشکلات اساسی هنرمندان در آنجا مطرح و مصوب می شود و مواردی نیز هستند که شخص رئیس جمهور در خصوص آن ها تصمیم می گیرد و مشکل رفع می شود.

وی عنوان کرد: دومین شورا شورای عالی سینماست که آقای مخبر مسئول این شوراست که مصوبات آن سریع اعلام و ابلاغ می شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری ادامه داد: معضلاتی در حوزه سینما وجود دارد که در اختیارات سازمان سینمایی وزارت خانه نیست که شامل مسائل کلان، مسکن، معیشت، بیمه کاری، قوانینی که باید اصلاح شوند و در آنجا مطرح می شود.

وی تصریح کرد: سومین شورا، شورای هنر است که این سال ها مغفول مانده بود و از سالیان سال تعطیل بوده است و به ریاست وزیر ارشاد به زودی تشکیل خواهد شد.

خزاعی ابراز داشت: تصمیماتی که در این شورا گرفته می شود ظرف دو هفته به صحن شورای انقلاب فرهنگی ارائه داده می شود.

وی تاکید کرد: این سه شورا در دولت های گذشته یا کمرنگ و با تعطیل بودند.

محمد خزاعی و همراهانش ظهر امروز چهارشنبه به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

وی در سفر دو روزه خود به کهگیلویه و بویراحمد با بازدید از پروژه های در دست اجرا و طرح های فرهنگی از نزدیک با مشکلات و چالش های این استان در حوزه فرهنگ و هنر آشنا خواهد شد.

در سفرهای استانی رئیس جمهور هر پروژه عمرانی که در حوزه فرهنگ ناقص بوده است به آن بودجه اختصاص داده شده و در حال تکمیل هستند.

در سفر امروز معاون وزیر در خصوص نقصان هایی که در حوزه زیرساخت های فرهنگی به خصوص سینما در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

محمد خزاعی همچنین امروز دیداری با اصحاب فرهنگ و هنر ‌و سینماگران خواهد داشت.

وی به منظور نیاز سنجی و رفع کمبود های حوزه هنری و فرهنگی وارد کهگیلویه و بویراحمد شده است.

همچنین نشست با مدیران ارشد استانی و مسئولان متولی فرهنگ در استان نیز در دستور کار قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد