پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی 4 خرداد 1401


امروز چهارم خرداد 1401 دلار و طلا روندی صعودی را پشت سر گذاشتند، از آنسو سکه مسیری کاهشی داشت. نوشته پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی 4 خرداد 1401 (https://tejaratnews.com/%d9%be%db%8c%d8%b4-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%af%d9%84%d8%a7-%d8%b7%d9%84%d8%a7-%d9%88-%d8%b3%da%a9%d9%87-4-%d8%ae%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%af-1401)...

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز چهارم خرداد ۱۴۰۱ دلار صرافی ملی کاهشی ۷۷ تومانی داشت. در بازار طلا و سکه نیز، طلا روندی افزایشی و سکه روندی کاهشی داشت. از آنسو در بازار سرمایه شاخص بورس صعودی بود.

پیش‌بینی عجیب بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری!

یک استراتژیست ارز دیجیتال به نام کریدیبل معتقد است که با وجود اینکه احساسات بیت‌کوین نزولی است اما در حال آماده شدن برای ایجاد یک رکورد جدید است. کریدیبل عقیده دارد که بیت‌کوین در یک دهه گذشته در یک بازار صعودی کلان بود و سقوط‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ به عنوان دوره‌های اصلاحی عمل می‌کنند.

پس از اوج‌های قیمتی در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ ما یک بازار نزولی بزرگ داشتیم که در مواردی سه سال طول کشید تا دوباره به اوج بگردیم. اما کریدیبل عقیده دارد که اصلاح کنونی از درجه کمتری برخوردار است. این موضوع می‌تواند دلیلی باشد بر رشد بیت‌کوین در چند ماه آینده.

کریدیبل یک متخصص نظریه امواج الیوت است. امواج الیوت یک رویکرد تحلیل تکنیکال است که تلاش می‌کند تا با پیروی از روانشناسی جمعی که در امواج آشکار می‌شود قیمت آینده را پیش‌بینی کند. براساس این نظریه یک چرخه بازار صعودی پنج موج دارد. قیمت در موج‌های دو و چهار رویکردی اصلاحی دارد و در رویکرد یک، سه و پنج افزایش می‌یابد. این تئوری همچنین بیان می‌کند که هر موج اصلی از پنج ریز موج تشکیل می‌شود.

پیش‌بینی بورس

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بورس درگفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: بورس در این هفته، روند اصلاحی را در پیش گرفت و به مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی واکنش نشان داد.

او ادامه داد: همچنین خروج نقدینگی گسترده‌ای داشتیم و تقریبا آخرین روند روز چهارشنبه، تعیین‌کننده معاملات روز شنبه است. معاملات روز چهارشنبه مثبت بسته شد و احتمالا شنبه نیز پالس مثبتی در بازار داشته باشیم.

پیش‌بینی دلار و طلا

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی درخصوص پیش‌بینی قیمت دلار بیان کرد: قیمت دلار تا پایان سال صعودی است و سقف‌های جدیدی را ممکن است ببیند.

او درمورد قیمت طلای داخلی نیز گفت: من روند طلا را در بلندمدت افزایشی پیش‌بینی می‌کنم.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارهای تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد