(تصاویر) قتل عام دانش آموزان مدرسه‌ای در تگزاس


(تصاویر) قتل عام دانش آموزان مدرسه‌ای در تگزاس

یک جوان 18 ساله‌ با ورود به مدرسه ای در شهر یوالده ایالت تگزاس آمریکا دانش آموزان را به رگبار گلوله بست.

تیراندازی روز سه شنبه در مدرسه ابتدایی راب واقع در شهر یوالده در ایالت تگزاس جان ۱۹ کودک و ۲ بزرگسال را گرفت. بیم این می‌رود که شمار قربانیان این حادثه تیراندازی افزایش یابد.

به گزارش فرارو، کشتار روز سه‌شنبه در شهر یوالده تگزاس، پس از تیراندازی مرگبار سال ۲۰۱۲ میلادی در شهر نیوتون، خونین‌ترین و مرگبارترین تیراندازی در تاریخ سال‌های اخیر آمریکاست. تیراندازی و کشتار در مدرسه نیوتون در ایالت کنتیکات در دسامبر سال ۲۰۱۲ میلادی آمریکا را در شوک و بهت فرو برد. در آن تیراندازی ۲۰ کودک و ۶ بزرگسال به ضرب گلوله مهاجم کشته شدند.

سالوادور راموس، جوان ۱۸ ساله‌ای که تیراندازی مرگبار دیگری را در آمریکا و این بار در تگزاس با حمله به کودکان رقم زد، به ضرب گلوله ماموران امنیتی کشته شد. هنوز معلوم نیست انگیزه این جوان ۱۸ ساله از آتش گشودن به سوی کودکان و کشتار آنان چه بوده است. سالوادور پیش از آن که دانش‌آموزان را به رگبار گلوله ببندد، مادر بزرگ خود را هدف گرفته بوده است.

به گزارش رسانه‌های آمریکا وی در روز تولد ۱۸ سالگی‌اش دو قبضه سلاح گرم را بطور قانونی خریداری و به خود هدیه کرده است.

پرچم ایالات متحده در کاخ سفید به دنبال این کشتار نیمه برافراشته شد. کاخ سفید در واکنش به این حادثه اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که از سفر ژاپن و آسیا برمی‌گردد در خصوص تیراندازی در مدرسه ابتدایی ایالت تگزاش سخنرانی خواهد کرد.

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا بدنبال این حادثه در برابر دوربین‌ها قرار گرفت و در نطقی کوتاه و احساسی قانون حمل سلاح گرم توسط شهروندان آمریکا را زیر سوال برد و گفت که سیاستمداران و قانونگذاران این کشور باید کاری بکنند تا حوادث تلخ از این دست تکرار نشود.

وی گفت درد و قلب شکسته ما قابل قیاس با درد و رنج والدین و خانواده‌های کودکانی که قربانی شدند، نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی