چهار میلیون متقاضی در سامانه تخصیص خودرو ثبت نام کردند


چهار میلیون متقاضی در سامانه تخصیص خودرو ثبت نام کردند

مدیرکل دفتر صنایع خودرو در وزارت صمت با اشاره به ثبت‌نام بیش از چهار میلیون نفر در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، زمان قرعه‌کشی را دوشنبه نهم خردادماه 1401 اعلام‌کرد. عبدالله توکلی لاهیجانی امروز چهارشنبه چهارم خردادماه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: نخستین سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف شفاف‌سازی فرآیند تخصیص خودرو به متقاضیان، … The post...

مدیرکل دفتر صنایع خودرو در وزارت صمت با اشاره به ثبت‌نام بیش از چهار میلیون نفر در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، زمان قرعه‌کشی را دوشنبه نهم خردادماه ۱۴۰۱ اعلام‌کرد.

عبدالله توکلی لاهیجانی امروز چهارشنبه چهارم خردادماه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت:

نخستین سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف شفاف‌سازی فرآیند تخصیص خودرو به متقاضیان، تحت نظارت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کار خود را از ساعت ۹ صبح سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت آغاز کرد و متقاضیان خودرو در مدت یک هفته تا ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه (سوم خرداد) اطلاعات ثبت نامی خود را در این سامانه تکمیل کردند.

با توجه به افزایش ۱۵۵ درصدی تولید خودروی کامل در خودروسازان بزرگ کشور در اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۸ مدل خودروی مختلف از پنج خودروساز کشور در این دوره ارائه شد و بیش از چهار میلیون نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند.

پس از صحه‌گذاری اطلاعات مندرج، قرعه‌کشی این مرحله در روز دوشنبه (نهم خرداد) انجام خواهد شد.

با توجه به پایدار شدن روند تولید خودروی کامل در خودروسازان داخلی و همچنین کاهش ۶۰ درصدی آمار خودروهای ناقص در پارکینگ‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل و از سوی دیگر ایجاد شفافیت در عرضه خودرو به بازار، روند تخصیص خودرو در سامانه تداوم پیدا خواهد کرد.

اجرای عملیات فروش توسط خودروسازان انجام می‌شود و سازمان حمایت نظارت بر حسن انجام تعهدات خودروساز در خودروهای تخصیص‌یافته را بر عهده خواهد داشت.

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به دستور وزارت صمت و زیر نظارت تحت نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر اساس اجرای بند ۵ از دستورات ابلاغی رئیس‌جمهور در خصوص چگونگی عرضه خودرو برای ایجاد شفافیت و افزایش رضایتمندی مردم، از روز سه‌شنبه هفته گذشته کار خود را آغاز کرد.

چهار میلیون متقاضی و ناتوانی خودروسازان در تولید

منابع خبری مختلف، مجموع خودروهای قابل عرضه توسط شرکت‌های مختلف فعال در ایران را، سالانه حدود یک میلیون تا ۱/۲ میلیون دستگاه عنوان کرده‌اند. در سال ۱۴۰۰، تعداد ۹۹۱ هزار و ۶۹۸ خودرو در ایران تولید شده است. از سویی دیگر، سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت، در سخنانی که بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ انجام داد، ابراز امیدواری کرده‌بود که تیراژ تولید خودرو در ایران، به ۱/۶ میلیون دستگاه در سال ۱۴۰۱ برسد.

حتی با فرض بر تحقق رویاپردازی‌های وزیر صمت، تناسبی بین ۱/۶ میلیون خودروی تولیدی و چهار میلیون متقاضی دیده نمی‌شود. این شرایط، نیاز مبرم به واردات خودرو، تغییر در فرایند تولید شرکت‌های داخلی و سامان‌دهی بخش خصوصی را نشان می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)