انبار احتکار مواد غذایی در اردبیل کشف شد


انبار احتکار مواد غذایی در اردبیل کشف شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از کشف و ضبط مقادیر انبوهی کالای اساسی به ارزش 185 میلیارد ریال در اردبیل خبر داد.

به گزارش ایرنا ، علی رحیمی‌آذر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پی گزارش‌های متعدد مردمی مبنی بر احتکار مواد غذایی در انبارهایی در سطح شهر اردبیل گروهی متشکل از رئیس شعبه سیار تعزیرات به همراه بازرسان سازمان صمت و ماموران نیروی انتظامی در قالب گشت مشترک به محل های مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: در بازرسی اولیه از این محل ها مقادیر زیادی برنج ، رب گوجه نیم کیلویی و یک کیلویی و شکر در مجموع به ارزش ۱۸۵میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه دستور توزیع کالای احتکاری در شبکه صادر شد، اظهار کرد: متهمان پس از تکمیل برگ گزارش به تعزیرات حکومتی معرفی و هم اکنون پرونده این متخلفان در حال رسیدگی است.

او بیان کرد: از ابتدای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، سازمان تعزیرات حکومتی به همراه سایر ارگان‌های ذیصلاح، افزایش سطح بازرسی‌ها و نظارت بر قیمت کالاهای اساسی را در اولویت کاری خود قرارداده است.

رحیمی‌آذر اضافه کرد: گشت‌های مشترک بازرسی به طور مداوم درحال بازرسی از بازار بوده و هرگونه تخلف احتمالی را رصد کرده و با هرگونه تخلف در حوزه‌های مختلف اقتصادی خصوصا کالاهای اساسی و مایحتاج مردمی بشدت و مطابق با موازین برخورد قانونی می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل ادامه داد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: تمامی واحدهای تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.

او پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و افزود: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

وی اظهار کرد: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی و کم‌فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و یا ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن