اسفراین کمترین نرخ رشد جمعیت را در خراسان شمالی دارد


اسفراین کمترین نرخ رشد جمعیت را در خراسان شمالی دارد

بجنورد - ایرنا - معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: این شهرستان با 1.73 درصد نرخ باروری کمترین نرخ رشد جمعیت در مقایسه با سایر شهرستان ها خراسان شمالی را دارد .

به گزارش خبرنگار ایرنا، نادر نیک پرست در نخستین همایش مجمع سلامت اسفراین در سال ۱۴۰۱ با بیان اینکه کاهش شدید رشد جمعیت در کشور همچون قطاری است که به سراشیبی افتاده و قدرت نگهداری سرعت آن برای ما ضعیف شده است، بر بهبود نرخ باروری در این شهرستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه زنان تحصیلکرده کمترین نرخ باروری را در میان زنان دارند، افزود : طبق سیاست‌های جدید فاصله ایمن بارداری و فاصله سنی ۲ فرزند که در گذشته سه تا پنج سال تعیین شده بود، اکنون بین ۱۸ تا ۲۴ ماه شاخص‌گذاری شده است.

نیک پرست با اشاره به اینکه ایران نسبت به ۴۵ سال گذشته پیرتر شده است، افزود : ایران در سال ۱۴۳۰ در ردیف چند کشور اول پیر جهان قرار می گیرد.

وی از کاهش روند ازدواج در فاصله سال های ۸۶ تا ۹۷ خبر داد و گفت: تاکنون در ازدواج روند نزولی ازدواج به صورت پیوسته طی می کنیم و سن ازدواج در آقایان به ۲۹ سال و در خانم ها به بالای ۲۴ سال رسیده است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسفراین با بیان اینکه وظیفه و فعالیت های بهداشت همواره در جهت مراقبت از سلامت جامعه بوده است، افزود : تامین سلامت مادران باردار و مراقبت های پس از زایمان آنها نیز همواره در پایگاه ها و مراکز خدمات جامع سلامت انجام می شود.

شهرستان ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد