خودروسازان داخلی: آماده رقابت با خودروهای وارداتی در بازار ایران هستیم


خودروسازان داخلی: آماده رقابت با خودروهای وارداتی در بازار ایران هستیم

ساوه - ایرنا - مدیران عامل شرکت های ایران خودرو و سایپا در واکنش به آزادسازی واردات خودروهای خارجی به کشور، اعلام کردند که از این تصمیم استقبال می‌کنند و آماده رقابت با انواع خارجی در بازارهای داخلی هستند.

«مهدی عظیمی» مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو که به اتفاق همتای خود در شرکت سایپا روز چهارشنبه برای امضای توافقنامه ای با عنوان «اتحاد استراتژیک» در زمینه همکاری های تحقیقاتی، تولیدی و امدادی به میزبانی شرکت خودروسازی بن رو ساوه حضور یافت، در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر رویکرد و واکنش این خودروسازان نسبت به واردات خودروهای خارجی، اظهار داشت: ما (مدیران عامل ایران خودرو و سایپا) بارها اعلام کرده ایم که از واردات خودروهای خارجی و رقابت با آنها استقبال می کنیم.

وی افزود: در همین راستا و از چهار ماه پیش که مدیریت جدید ۲ شرکت اصلی خودروسازی داخلی فعالیت خود را آغاز نموده اند، ارتقای کمی و کیفی محصولات هم ملموس است و امیدواریم اقدام دولت مبنی بر آزادسازی واردات خودرو سبب تنظیم بازار و تعادل قیمت ها در بازارهای داخلی شود.

به گفته او، امروز توافقنامه اتحاد استراتژیک در زمینه های مختلف تولیدی، بازرگانی، طراحی و تحقیقاتی میان ایران خودرو و سایپا امضا شد و مرحله جدی و عملیاتی آن انجام شد.

وی همچنین توافق برای ارائه خدمات امدادی توسط شرکت های سایپا و ایران خودرو به شهروندان را بخشی دیگر از این اتحاد استراتژیک عنوان کرد و واگذاری ۱۰ هزار دستگاه موتور به شرکت سایپا برای تولید خودروی شاهین را موردی دیگر از این توافق بیان کرد تا شاهد تولید خودروی مشترک اقتصادی از سوی هر ۲ خودروساز باشیم.

مدیرعامل شرکت سایپا هم در این خصوص اظهار داشت: از همان آغاز طرح مساله آزاد شدن واردات خودروهای خارجی در صدا و سیما اعلام کردم که هر ۲ خودروساز داخلی در این زمینه هیچ گونه منعی ندارند.

«محمدعلی تیموری» در عین حال این نکته را یادآور شد که در سالهای اخیر قیمت گذاری برای هر نوع خودروی خارجی که به کشور وارد می شد، مبنایی نداشت و با هر قیمتی وارد و عرضه می شد اما در مورد سایپا و ایران خودرو همواره قیمت گذاری وجود داشته است.

وی گفت: در برنامه جدیدی که طراحی شده تولید روزانه یک هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی کوئیک و ۳۵۰ دستگاه خودروی شاهین هدفگذاری شده است که در ۲ ماه نخست برنامه، این امر محقق شد.

به گفته او، محصولات قبلی که پیش فروش شده است در برنامه تولید قرار دارد اما در برنامه های آینده فروش و پیش فروش تمرکز خودروسازان بر فروش خودروهای اقتصادی به مصرف کنندگان قرار دارد.

وی اظهار کرد: با شعار تولید اقتصادی با توجه به محدودیت منابع در چهار ماه اخیر فعالیت های جدیدی در شرکت سایپا آغاز شده است و هر ۲ خودروساز اصلی کشور با توجه به در اختیار داشتن منابع عظیم در سراسر کشور با هدف افزایش کیفیت و کاهش قیمت اقدام به اجرای این برنامه نموده اند و اتحاد استراتژیک که بیش از ۱۷ سال است در جهان میان خودروسازان اجرایی شده است را کلید زدیم.

تیموری اظهار امیدواری کرد که در حوزه قوای محرکه و خدمات پس از فروش و امدادخودرو با برنامه تولید مشترک خودرو اقتصادی گام های موثری میان ایران خودرو و سایپا برداشته شود.

مدیرعامل شرکت سایپا در مورد تولیدات جدید این شرکت، گفت: کار تولید خودروی هایما اس ۸ تا ۲ ماه آینده نهایی و روانه بازار می شود و خودروهای آریا اواخر امسال و خودروی اطلس در سه ماهه نخست سال آینده به تولید می رسند.

وی گفت: بر روی نوعی از خودروی عمومی ون در حال فعالیت و تحقیقات هستیم که امیدواریم در ۶ ماه نخست امسال نهایی شود زیرا این نوع خودرو کاملا اقتصادی بوده و از نظر قیمتی هم معادل یک سوم قیمت خودروهای وارداتی از چین است و در ۶ ماه دوم سال هم به سمت تجاری سازی این خودرو گام بر می داریم زیرا در ۱۰ سال اخیر هیچ خودروی عمومی جدیدی به بازار عرضه نشده است و تمام ون هایی که در سطح کشور تردد می کنند متعلق به دهه ۸۰ است.

مدیران عامل شرکت‌های ایران خودرو و سایپا که از چهار ماه پیش کمیته همکاری‌های مشترک را راه اندازی کرده بودند، امروز توافقنامه اتحاد استراتژیک با هدف هم افزایی و انجام فعالیت‌های مشارکتی به جای رقابتی را در شرکت "بن رو" ساوه امضا کردند.

به گزارش ایرنا، در آیین امضای توافقنامه اتحاد استراتژیک میان خودروسازان مطرح کشور که روز چهارشنبه با حضور مدیران عامل این شرکت ها در محل شرکت خودروسازی بن رو از زیرمجموعه های سایپا برگزار شد، هدف از این توافق، همکاری در زمینه توسعه همکاری های مشترک برای تولید موتور و گیربکس، استفاده از ظرفیت‌های مشترک خدمات امدادی، تحقق شعار سال و همچنین پیاده سازی سیاست های وزارت صمت مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود و تقویت شاخص‌های بهره وری و مقیاس تولید اعلام شد.

خودروسازان داخلی: آماده رقابت با خودروهای وارداتی در بازار ایران هستیم امضای توافقنامه اتحاد استراتژیک میان ایران خودرو و سایپا در شرکت بُن رو ساوه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل