سفر دامپزشک آفریقای جنوبی به ایران جهت انتقال تجارب نگهداری و تکثیر یوزپلنگ


سفر دامپزشک آفریقای جنوبی به ایران جهت انتقال تجارب نگهداری و تکثیر یوزپلنگ

تهران- ایرنا- معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از حضور دامپزشک یوزها از کشور آفریقای جنوبی در ایران برای انتقال تجارب نگهداری و تکثیر این گونه جانوری خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، حسن اکبری با اعلام این خبر، اظهار کرد: با حضور دکتر پیتر کالدوِل دامپزشک معتمد مراکز حفاظت و تکثیر یوزپلنگ آفریقایی از کشور آفریقای جنوبی در محل نگهداری توله‌یوز در پارک پردیسان، آخرین وضعیت سلامت این گونه جانوری بررسی و نکات تجربی به تیمارگران یوز ارائه شد.

وی افزود: دکتر پیتر کالدوِل از یک مرکز نگهداری یوزهای آفریقایی، برای یک سفر ۵ روزه عازم ایران شده و در این سفر علاوه بر معاینه توله یوز، بازدیدی هم از مرکز تکثیر یوز آسیایی در پارک ملی توران خواهد داشت و در بازدید میدانی، آموزش‌های لازم و انتقال تجربه به همکاران صورت خواهد پذیرفت.

اکبری در ادامه گفت: این دامپزشک، نوع تغذیه و نحوه وزن گرفتن حیوان را بررسی و برنامه های لازم را برای روش‌های صحیح تغذیه ارائه خواهد داد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در پارک ملی توران هم آخرین وضعیت ماده یوز «ایران» از لحاظ سلامتی و شرایط محیطی برای نگهداری، بررسی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در پایان سفر هم کارگاه آموزشی برای کارشناسان استانی و ستادی در خصوص تکثیر یوز در اسارت برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج