عملیات اجرایی سه هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد 


عملیات اجرایی سه هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد 

یاسوج - ایرنا - عملیات اجرایی سه هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد امروز (چهارشنبه) در آیینی با حضور سید علی احمدزاده استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی این استان به نمایندگی از دیگر سایت ها در سایت جهاد کشاورزی یاسوج با 160 واحد و یک هکتار زمین آغاز شد. 

به گزارش ایرنا، احمدزاده در این آیین گفت: این طرح در سایت جهاد کشاورزی یاسوج با ۱۶۰ واحد و یک هکتار زمین، سایت محمودآباد یاسوج با ۱۶۰ واحد و ۱.۸ هکتار زمین، سایت پازنان گچساران با ۷۰۴ واحد و پنج هکتار زمین، سایت خامی گچساران با ۲۴۰ واحد و ۲ هکتار زمین، سایت خنگ بنار گچساران با ۲۵۲ واحد و سه هکتار زمین، سایت سردار قاسم سلیمانی کارکنان گچساران با ۵۳۴ واحد و شش هکتار زمین، سایت دهدشت با ۷۰۰ واحد و ۱۲ هکتار زمین، سایت لیکک با ۲۰۰ واحد و چهار هکتار زمین و سایت چرام با ۵۰ واحد و یک هکتار زمین کلنگ ‌زنی شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این تعداد مسکن در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار، به ارزش ۲۲ هزار میلیارد ریال و با ۵۰ درصد تسهیلات و ۵۰ درصد سهم آورده متقاصیان ساخته می شود.

وی افزود: این سه هزار واحد آغازی برای ساخت ۴۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد در چهار سال آینده است و سالانه باید ۱۰ هزار واحد جدید در استان ساخته شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای هر مسکن در شهر یاسوج مرکز این استان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در دیگر شهرهای استان نیز سه میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود و دوره بازپرداخت آن نیز ۲۰ ساله است.

احمدزاده عنوان کرد: ۵۶ هزار متقاضی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶ هزار نفر از سهمیه چهار ساله این استان بیشتر است.

وی ابراز داشت: متولیان امر و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تلاش کنند تا علاوه بر تحقق سهمیه این استان بتوان تعداد بیشتری مسکن ساخت و جوابگوی تمامی متقاضیان مسکن در استان بود.

احمدزاده گفت: دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شرکت های خدمات رسان آب، برق و گاز به همراه شهرداری ها اقدام به همکاری لازم با اداره کل راه و شهرسازی این استان کنند تا اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان با سرعت و کیفیت به پیش رود.

وی اظهار داشت: مجریان، پیمانکاران و ناظران طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد اصول ساخت و ساز را به نحو مطلوب رعایت کنند اما نباید به هیچ وجه کیفیت فدای سرعت شود.

احمدزاده افزود: پیمانکاران طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد از مصالح ساختمانی تولید این استان استفاده کنند و این مصالح نیز باید از استانداردهای لازم برخوردار باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد