گسترش معنویت در جامعه باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود


گسترش معنویت در جامعه باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود

کرج-ایرنا-امام جمعه شهرستان فردیس گفت: به هر میزان معنویت و اعتقادات دینی در جامعه گسترش پیدا کند آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام« سید ابراهیم حسینی » روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی که با موضوع بررسی آسیب های اجتماعی و راهکارهای آن در دفتر امام جمعه فردیس برگزار شد، افزود: ترویج اعتقادات دینی و اخلاقی در جامعه، عمل به آموزه‌های دینی توسط والدین می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا کند.

وی با بیان اینکه بی توجهی به آموزه های دینی در قالب موج تهاجم فرهنگی به اشکال مختلف جوانان ایران اسلامی را نشانه گرفته است، افزود: مهمترین راه پیشگیری، کاهش معضلات و مقابله با آسیب های اجتماعی توجه بیشتر به حوزه فرهنگ، اخلاقیات، معنویات از منظر دین است.

وی اظهار داشت: عوامل مختلفی از جمله احساس ناامیدی و افسردگی ،بیکاری ،سیگار ،فضای مجازی، جابجایی ارزش ها ، سواد پایین تر، کم ظرفیتی و زودمنفجر شدن و احساس تفاوت بین دختر و پسر زمینه را برای آسیب ها اجتماعی افزایش می دهد.

امام جمعه فردیس بیان داشت: تقویت بنیان خانواده آموزه های دینی، ترویج و تعمیق اعتقادات دینی و مذهبی، برگزاری کلاس های آموزشی و مهارت زندگی در کاهش جرم و بزه در جامعه تاثیر بسزایی دارد بنابراین با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی می توان این مهم را در جامعه نهادینه کرد.

امام جمعه شهرستان فردیس گفت: سلامت اجتماعی بر اساس تعمیق باورهای دینی، تحکیم بنیان خانواده و ارتقای توانایی های بانوان در تمامی زمینه ها از جمله راهکارهای مهم در کاهش آسیب های اجتماعی است.

دکتر« سید کاظم ملکوتی» عضو هیات مدیره جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران نیز گفت: طبق آمارهای سازمان پزشکی قانونی و وزارت بهداشت در دوران کرونا ، میزان خودکشی افزایش نیافته است.

وی با بیان اینکه موضوع خودکشی قابل پیشگیری است، افزود: در استان ها و شهرستان های کشور طرح های پیشگیری از خودکشی اجرا شد که این طرح آمار خودکشی را کاهش داد.

ملکوتی گفت: عوامل فرهنگی، فیزیولوژیک و افسردگی نقش مهمی در خودکشی دارد مغز فرد افسرده نمی تواند درست تحلیل و تصمیم بگیرد در نتیجه فرد به خود آسیب می زند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام