بیت کوین پول نقد است


​جاشوا هنسلی (Joshua Henslee)، توسعه‌دهنده BSV می‌گوید؛ بیت‌کوین پول نقد است. او اخیراً محتوای باکیفیتی در قالب یک ویدیو تولید کرده که در این ویدیو، در مورد چگونگی بیت‌کوین و اینکه همیشه قرار بود پول نقد باشد، صحبت می‌کند. اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ هنسلی در این ویدیو خاطرنشان می‎کند که اجماع امروز در فضای ارز دیجیتال این است که نگه دارید و...

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ هنسلی در این ویدیو خاطرنشان می‎کند که اجماع امروز در فضای ارز دیجیتال این است که "نگه دارید و امیدوار باشید که بالا رود". با این حال، بیت‌کوین هرگز به این شکل نبود. این به عنوان یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا طراحی شده است. به عبارت دیگر، قرار است برای تبادل ارزش استفاده شود.

بیت کوین پول نقد است

هنسلی به یاد می‌آورد که بیت‌کوین در ابتدا قیمتی نداشت، این صرفا راهی برای انتقال ارزش آنلاین بود. او تسخیر روایت طلای دیجیتال یا فروشگاه ارزش را به یاد می‌آورد و می‌گوید هر کسی که این روایت را باور دارد از مغز خود استفاده نمی‌کند. برای هنلسی، یک ذخیره واقعی ارزش نمی‌تواند تقریباً یک شبه 30٪ به روش BTC کاهش یابد. بنابراین به اعتقاد او طلا بهترین ذخیره ارزش باقی می‌ماند زیرا پایدارتر است و سابقه‌ای طولانی به هزاران سال قبل دارد.

بیت کوین پول نقد است

بیت کوین پول نقد است

سقوط اخیر UST/LUNA باعث شد که هنسلی بار دیگر به بیت‌کوین به عنوان یک سیستم نقدی الکترونیکی معرفی کند. اگر یکی از 10 ارز دیجیتال برتر بتواند به این شکل تماشایی منفجر شود، هر کدام از آنها می‌توانند. با این حال، اگر مشاغل و مردم از آن برای مبادله ارزش استفاده می‌کردند، امکان وقوع چنین فروپاشی چشمگیری وجود نداشت. به عنوان مثال، اگر Haste Arcade و تعداد زیادی از برنامه‌های دیگر از این قبیل در LUNA بودند، او باور نمی‌کرد که این پروژه به همان شکلی که انجام شد، از بین می‌رفت.

بنابراین، چگونه به وضعیتی رسیدیم که مردم به سادگی ارزهای دیجیتال را بر اساس حدس و گمان نگه می‌دارند؟ هنسلی می‌گوید حدود سال 2016 بود که اردوگاه بیت‌کوین هر گونه تلاش جدی برای افزایش مقیاس را کنار گذاشت و به تلاش برای پامپ کردن کوین‌های خود رضایت داد.

سولانا و سایر بلاکچین‌هایی که گفته می‌شود می‌توانند مقیاس‌پذیر شوند

هنسلی اعتراف می‌کند که زمان زیادی را صرف تحلیل یا فکر کردن در مورد سایر بلاکچین نمی‌کند. در حالی که بسیاری از سولانا به عنوان پروژه بزرگ بعدی یاد می‌کنند، او این موضوع را به اکثر افرادی که در فضای ارزهای دیجیتال حرفه‌ای نیستند، می‌داند. او اشاره می‌کند که چگونه سولانا چندین بار منفجر شده و چگونه غیرقابل قبول است که یک سیستم برای ساعت‌ها از کار بیفتد، چه برسد به مدت طولانی تر، در دنیای واقعی. اگر سیستم‌های پرداخت جهان روی سولانا کار می‌کردند و مانند اخیراً بیش از ۷ ساعت از کار می‌افتادند، هنسلی بر این باور است که یک شکایت دسته‌جمعی از سوی بازرگانان و سایرین تحت تأثیر آن قرار می‌گرفت. این غیر قابل قبول است. هنسلی می‌گوید بیت‌کوین هرگز چنین وضعیتی نداشته است.

بیت کوین پول نقد است

در حالی که هنسلی در مورد سایر بلاکچین‌ها و حامیان آنها نیز صحبت می‌کند، سام بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried) را به دلیل اظهارات نادرست اخیرش در فایننشال تایمز هدف قرار می‌دهد. او می‌گوید که آنچه 'SBF' گفت در مورد BTC صادق است، اما در مورد Bitcoin Satoshi Vision (BSV) صادق نیست. او این سوال را مطرح می‌کند که چگونه ممکن است یکی از چهره‌های پیشرو در این صنعت این را با صراحت بیان کند. متأسفانه، او آن را به جهل نمی‌داند. او انگیزه شوم تر و غیر صادقانه تری را در بازی می‌بیند.

ناکارآمدی سیستم پرداخت فعلی و نیاز به بیت‌کوین

هنسلی در سابقه قبلی خود به‌عنوان تکنسین در صنعت کارت‌های اعتباری، دیدگاهی درونی درباره بد بودن زیرساخت‌های پرداخت موجود و فعلی، به دست آورده است. او آن سیستم را منسوخ شده توصیف می‌کند و می‌گوید که مردم از اینکه واقعا چقدر وحشتناک است شگفت زده می‌شوند.

بیت کوین پول نقد است

هنسلی در مورد کسانی که می‌گویند شرکت‌های نوآوری مانند Stripe مواردی را اصلاح کرده‌اند و پول اینترنتی را منسوخ کرده‌اند، نیز توضیح می‌دهد و می‌گوید: "به هیچ وجه، ما امروزه همواره به پول اینترنتی نیاز داریم". او هر کسی را به چالش می‌کشد تا تلاش کند برای هر یک از این برنامه‌ها یک مقداری پول بفرستد و ببیند تا کجا پیش می‌رود.

هنسلی خاطرنشان می‌کند که در حال حاضر، ما در وضعیت «مرغ و تخم مرغ» هستیم که در آن بیت‌کوین باید برای به دست آوردن ارزش به منظور جلب علاقه، استفاده شود. با این حال، او اشاره می‌کند که میل به پول سخت وجود دارد و به وضوح در میل مردم، علاقه به طلا و نقره دیده می‌شود و به مرور زمان، او معتقد است که بیت‌کوین از هر دو مطلوب تر خواهد بود. زیرا با مقیاس عالی، کارمزدهای بسیار کم، و سقف سخت در عرضه، به سادگی یک شکل برتر از پول است.

بیت کوین پول نقد است

او در پایان ویدیو می‌گوید: "ما چیزی داریم که خاص است، کاری را انجام می‌دهد که هیچ چیز دیگری نمی‌تواند انجام دهد و این واقعاً به رویای بیت‌کوین قبل از ۲۰۱۵ دست می‌یابد، قبل از اینکه همه مزخرفات در مورد مقیاس‌پذیری شروع شوند".

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO) بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403