موضوع اشتغال زندانیان آذربایجان‌غربی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد


موضوع اشتغال زندانیان آذربایجان‌غربی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد

مهاباد - ایرنا - مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی - تربیتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه موضوع اشتغال زندانیان یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی است، گفت: به تبع آن سیاست‌های این اداره‌ کل به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی محمدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه بررسی و ایجاد اشتغال و حرفه‌ای آموزی زندانیان میاندوآب اظهار کرد: با هدف ایجاد اشتغال و حرفه‌ای آموزی زندانیان میاندوآب و چهار حوزه قضایی تحت پوشش شهرستان مصوباتی با حضور کارآفرینان در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی و مهارت آموزی داشتیم.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان و همچنین خانواده‌های آنان پیگیری می‌شود و از سطح استان جلسه‌های ویژه‌ای تشکیل یافته است، افزود: اهتمام ویژه‌ای برای اشتغال زندانیان وجود دارد و مسوولان و کارآفرینان میاندوآبی آماده همکاری هستند.

موضوع اشتغال زندانیان آذربایجان‌غربی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد

وی با بیان اینکه درصد اشتغال در سطح زندان‌های استان مطلوب است، اضافه کرد: همچنین سیاست سازمان در سال جاری این است که هیچ زندانی بیکار وجود نداشته باشد.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی گفت: شهرستان میاندوآب هم از یک پتانسیل خوبی در زمینه توسعه فرهنگ اشتغال و حرفه‌ آموزی برخوردار است.

محمدی با بیان اینکه زندانیان میاندوآب از پنج حوزه قضایی شامل شهرهای میاندوآب، تکاب، شاهین‌دژ، کشاورز و چهاربرج هستند، افزود: به همین خاطر توجه به مقوله اشتغال زندانیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ‌تا در حوزه‌های فرهنگی، اصلاحی و تربیتی و حرفه‌ آموزی اقداماتی انجام گیرد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز با حمایت مسوولان قضایی، فرماندار و کارآفرینان میاندوآب در راستای تعهد کارآفرینان مقرر شد نزدیک برای ۳۵۰ نفر از زندانیان در بحث اشتغال در داخل زندان و هم اعزام به کار در شهرک صنعتی زمینه اشتغال‌زایی فراهم شود.

وی با بیان اینکه خانواده‌های زندانیان نیز از این امکان بهره‌مند می‌شوند، اظهار کرد: همچنین قرار شد با اهتمام فرماندار ویژه میاندوآب زمینی در شهرک صنعتی این شهرستان به احداث و تجهیز کارگاه برای اشتغال زندانیان و خانواده‌های آنان واگذار شود و همچنین در داخل شهر، بنیاد تعاون به راه‌اندازی و تجهیز کارگاه‌های تولیدی اقدام کند.

وی تاکید کرد: ما این آمادگی را داریم که موضوع اشتغال و حرفه‌ آموزی زندانیان استان را طی سال‌ جاری به ۱۰۰ درصد برسانیم.

به گزارش ایرنا، توسعه اشتغال و حرفه آموزی در زندان ها موجب کاهش آسیب در جامعه می شود و چنانچه مددجویان بتوانند در مدت زمان تحمل حبس دارای مهارت شده و پس از آزادی برای خود شغل ایجاد کنند، قطعا آسیب های اجتماعی که ناشی از بیکاری می باشد نیز به حداقل ممکن می رسد.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام